måndag 22 maj 2017

Ny vecka...





Helgen är över och en ny vecka tar vid.
Mini har precis gått ut till bussen som tar honom till skolan.
Tur är att bussen som går förbi här där vi bor går ända upp till hans skola.
Det är alltså en skolbuss.
Och den enda bussen som går utanför mitt hus. 
Två gånger per dag under skolsäsong, morgon och eftermiddag.
Ska vi åka buss andra tider får vi gå runt en kilometer till busshållplatsen.
Vi bor på "fel" sida av vårt villasamhälle.

I går var en lugn Söndag.
Lite återhämtning efter Lördagens stora kalas behövdes.
Mini blev hämtad av sin pappa så dom övningskörde nån timme.
Jag lagade middag.
Gjorde pastagratäng med kassler, lök och mozzarella.
Till det gjorde jag en härlig grönsallad.
Det var länge sedan jag lagade till en pastagratäng.
Så enkelt och så gott.

Denna vecka har en tom agenda.
Inte ett enda möte så långt ögat kan se.
Det känns skönt.
Mini påminde mig igår om att han är ledig Torsdag-Fredag.
Jaha säger jag, varför då?
Det är tydligen Kristi himmelsfärds dag på Torsdag.
Det har jag fullkomligt missat.

Skönt dock för Mini att få några lediga dagar.
Det börjar närma sig slutet av detta andra år han går i  gymnasiet.
Ännu har dom prov och inlämningsuppgifter kvar att göra.
Nästa vecka ska årskursen åka till Luleå på studieresa.
Dom åker Måndagseftermiddag och kommer hem Onsdagseftermiddag.
Det blir säkert skoj.

Jag tror att det är 8 faktiska skoldagar kvar innan sommarlovet börjar.
Å han behöver vila upp sig.
Detta andra år har varit oerhört krävande och påfrestande för Mini.
Han har gjort det så bra, jag är jättestolt över hans bedrifter.
Så sommarlov har han verkligen gjort sig förtjänt av.

Nu ska jag dricka lite mer kaffe och bara vara.

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!






5 kommentarer:

  1. Härligt att ha en vecka utan några möten😄Även jag har en lugnare vecka. Ska o handla mat idag till stan. Sen så har vi börjat med städningen till studentfesten. Fönstren nu först. Ha en fin måndag☀💚Kram❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det gillar jag, bara lugn och ro.
      Skönt att även du har en lugnare vecka, din förra var hektisk.

      Kram

      Radera
  2. Alltid i maj när det börjar närma sig sommarlovet så lägger min dotters "alla" lärare prov var och varannan dag för eleverna. Och då blir det jätte stressat för min dotter och hennes klass. I dagarna ska de ha prov i den katolska och Ortodoxa kyrkan. Samt även i fysik om olika rörelser/hastigheter osv.
    Det har börjat bli bättre väder "varmare" hos mig. Igår kunde jag sitta ute på min balkong utan att frysa häcken av mig...
    Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det verkar vara så på alla skolor.
      In i det sista ska det sugas ut musten av eleverna.

      Skönt att du börjat få det varmare!
      Kram

      Radera
  3. Oj vad din son ska längta efter lite skolledigt. Vila behöver dom nog göra lite också så dom orkar fortsätta plugga. Det blir en ännu längre Norrlandstripp för honom då? Så kul för dom att åka till Luleå:-) Sköt om det medan du då. Kramar

    SvaraRadera