onsdag 3 maj 2017

Onsdag...





Jag längtar tills våren tagit fart och det blir grönskande ute.
Just nu är allt så beigt och tråkigt.
Grönt och småblomstrigt skulle inte sitta fel tycker jag.
Men jag får nog vänta några veckor till.

Det gick dåligt med samtalen igår.
Fick inte tag på en enda vettig människa men nu på morgonen så fick jag till det.
Nu återstår det förstås att se om saker och ting blir gjorda eller om jag måste ringa om igen för att påminna.
Med myndigheter vet man aldrig.
Nå just nu känns det bra i alla fall.

Gårdagen var en ganska så konturlös dag.
Lite suddig så där.
Var så överjordiskt trött.
Den här utmattningen jag har i kroppen vet jag snart inte vad jag ska göra med.
Den bara är och den äger hela mig när den slår ut.
Så vad jag egentligen gjorde igår är gömd i en dunkel dimma.
Jag ringde de samtal jag behövde men sen pratade jag inte med en levande själ.
Inte vad jag kan minnas i vart fall.

Jag  hoppas innerligt att denna dag blir bättre.
Vill sitta ute på min altan, dricka kaffe och mysa av solen.
Det är planen för dagen.
Då är det bara att hoppas att solen vill samma som jag med andra ord.
Å det kan jag aldrig vara så säker på.

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!


5 kommentarer:

  1. Hoppas att du får en solig dag☀😃Här skiner solen☀☀ Kram o sköt dig❤❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Solen försvann tyvärr, så inget sittande på altanen än.

      Kram

      Radera
  2. God morgon ..ja att kunna njuta av solen är ju så skönt, det gjorde jag i går det var så varmt o skönt på balkongen som inte ens är inglasad :) idag är det utlovat 15 grader :) du får flytta ner till Malmö :) hi hi trist med alla samtal du får göra utan resultat ,...kram ha det gott <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så skönt det låter att kunna sitta på balkongen utan inglasning.
      Ja, jag flyttar gärna till Malmö om det går.

      Kram

      Radera
  3. Hoppas du får lite sol i dag, här skiner den men det blåser lite kalla vindar. Ha en bra dag och stor kram till dig.

    SvaraRadera