söndag 7 maj 2017

Söndag...





Dagen har börjat lugnt.
Jag har alldeles nyligen klivit upp.
Har försökt i flera timmar men det har inte gått.
Känner mig helt slut på nu bara för att jag klivit ut sängen.
Något är inte som det ska vara.

Gårdagen var ganska så lugn.
Jag och Mini åt gemensam frukost.
Mysigt som alltid på helgerna.

Jag gick ner i källaren och startade tvätten.
Älskade E ringde, så vi pratade länge, länge.
Satt ute på altanen.
Ingen sol men ändå hygglig temperatur.
Fick gå ner i källaren och hämta tvätten och så hängde jag den i vardagsrummet.
Tur det finns högtalartelefon så man kan arbeta med bägge händerna när så behövs.
Satte mig på altanen igen.
Fortsatte prata.
Jodå, det blev många, långa timmar i telefonen igår.
Ibland har vi så mycket att prata om.

Jag dukade på bordet och gick ut på altanen och grillade fläskfilén samt de baconlindade sparrisarna.
När det var klart ropade jag på Mini och så satte vi oss till bords.
Å så gott det var.
Hade gjort en härlig grönsallad med fetaost samt potatissallad till.
Smakade smaskens.
Så diskade jag undan som vanligt och så gick jag och la mig i sängen för en siesta.
Men jag kunde inte komma till ro i kroppen och somna.
Ett helt getingbo härjade i skallen.
Attans så trist det är.

På kvällen satt jag och Mini i köket och pratade.
Pratade massor av viktiga saker.
Och som alltid känner jag mig så glad att han kan öppna sig inför mig.
Att han vill prata även om sånt som kan kännas besvärligt.

Det var ljuvligt helt enkelt att lägga sig för natten men svårt att somna.
Trots extrem trötthet.
Trots att jag trodde jag skulle falla som en fura, rakt in i drömmarnas rike.
Är så irriterad på kroppen och knoppen som inte jobbar som den ska.
Men vad kan jag göra?

I morgon ska jag till kuratorn först.
Sen ska vi ner på AF för möte med handläggaren, arbetsterapeuten samt arbetspsykologen.
Vi ska på något vis försöka knyta ihop säcken eller nåt liknande, vad det nu betyder för mig?
Vet inte riktigt hur jag ska orka ta mig till byn.
Och ha två tider efter varandra.
Det blir en tuff dag.
Men det är morgondagens bekymmer.

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!


6 kommentarer:

  1. Härligt att du får ha Mini hemma hos dig nu. Jag känner mig också trött o hängig idag. Så här blir det nog en vilodag. Ha en skön söndag🍃Kram❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är alltid härligt när Mini är hos mig!

      Kram

      Radera
  2. God morgon ..ja kanske du borde ha en hörsnäcka :) slipper ju ha händerna på mobilen hoppas det löser sig på bästa sätt i morgon så, o ingen blir sjuk o inte kommer idag skall jag på kalas :) ta hand om dig kram o kram <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, nu är mötena över och ingen var sjuk.
      Skitbra bara det.
      Är trött och nollad i skallen nu så jag ska vila.

      Kram

      Radera
  3. Tråkigt när kroppen inte mår bra. Men trevligt att du har sonen hemma som skiner upp dina dagar 😄 Hoppas du får en fin vecka. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är alltid de bästa veckorna jag har, när jag får rå om Mini.

      Kram

      Radera