tisdag 9 maj 2017

Tisdag...





Igår blev en tuff dag.
Efter mötena var jag totalt tom i skallen.
Det var så skönt att kliva in genom dörren här hemma.

Vad hände då?
Jo vi pratade genom utredningens alla faser samt hur jag upplevt det och hur jag mår idag.
AF anser att dom inte kan hjälpa mig mer.
Dom anser att utredningen visar att jag inte har arbetsförmåga eller ens förmåga att arbetspröva.

Nu blir det en läkartid den sista Maj då även kuratorn ska sitta med.
Den läkaren ska sjukskriva mig samt skriva intyg om ansökan av sjukersättning.
Kuratorn var alldeles vild när hon ringde på eftermiddagen och berättade att hon lyckats skaffa läkartid till mig och med en bra läkare dessutom.

Arbetspsykologen ska skriva en sammanställning om mig vilket kan underlätta som underlag samt arbetsterapeutens sammanställning.
Så jag har lite att skicka in då jag ansöker om sjukersättning.
Jag står fortfarande som arbetssökande på AF och ska så göra fram till det löser sig med försäkringskassan.

Nu är det bara att hålla tummarna att det går vägen framöver.

När jag väl kom hem gjorde jag inte många knop.
Hjärnan var mer än tom.
Jag tog det lugnt, pratade lite i telefonen och gjorde inte mycket mer än så.
Hade dock svårt att komma i säng.
Det var som att jag inte klarade av att lägga mig som jag brukar så det blev mycket senare än vanligt.
Hade väldigt svårt att komma till ro och somna.
Som vanligt med andra ord.
Men jag fick några timmar i alla fall.
Bättre än inga timmar alls.

Vet ni vad?
Det snöade igår igen.
Ingen snö som la sig förvisso men ur led är tiden.
Man kan knappast tro att det är Maj månad.

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!


9 kommentarer:

  1. Här kom också snöflingor❄ 15 Maj 1995 kom det snö❄❄ Cecilia o svärmor lagade en snögubbe på vår gård. Har ett foto som bevis😉 Nu är vi hemma från stan. Blev inte Kokkola, blir troligen imorgon i stället. Nu är jag ganska trött, så jag vilar... Ha en fin fortsättning på tisdagen😄Kram❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas du fick en skön vila.

      Kram

      Radera
  2. Nej, inte mer snö nu! Det är en väldigt kall vår eller det är ju faktiskt meteorologisk sommar här nu men idag hade jag vinterkläder på mig. För igår höll jag på att frysa ihjäl i mina vårkläder!
    Hoppas det snart vänder med vädret.
    Låter ju trots allt lite hoppfullt med din situation, bara nu FK fattar att du inte orkar. Man vet ju inte riktigt var man har den myndigheten nu för tiden. Håller tummarna för dig! Så du slipper all denna cirkus.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja mycket kallt är det.
      Idag hade jag behövt vinterjackan när jag cyklade bort till affären.

      Jag hoppas att det på sikt kommer att lösa sig men jag får väl bara vänta och se.

      Kram

      Radera
  3. Det var väl ett bra besked för dej att du får sjukbidrag istället för att ha det hängande över dej att du måste ut och jobba trots du absolut inte orkar. Då är det skönare att få vila upp sig istället. Du är en fantastisk människa...det ska du veta. Kramar i massor

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har inte fått genom sjukersättning än, ska söka i slutet av Maj.
      Sen får jag se hur F-kassan ställer sig till det.
      Så det är långt ifrån ännu.

      Kram

      Radera
  4. Snöade här också igår och i skrivandes stund singlar det ner snöflingor utanför. Ghaaah!
    Hoppas att du lyckas att få sjukpension. FK är ju så stenhårda med att bevilja sjukersättning. Det krävs oerhört starka och styrkta intyg och många gånger hjälper inte ens det. Blev skrämd när jag läste moderaternas skuggbudget. De ska utplåna alla sjuka/arbetslösa/fattiga osv med att sänka ersättningen ytterligare och avskaffa till viss del sjukersättningen/sjukpenning mm.... Man kan ju undra hur de tänker.
    Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Här har det haglat på morgonen.
      Urk.

      Jag hoppas det med men vet att det är svårt.
      Låter illa med en sånt förslag...usch så gräsligt det skulle kunna bli.
      Som om det inte redan nu var tillräckligt besvärligt.

      Kram

      Radera
  5. Skönt att du skall få en bra läkare o jag hoppas att dem förstår att du inte kan jobba, utan ger dig sjukersättning så du kan börja andas ut o slippa allt kring dig :) snö?!!! usch fy tur det inte la sig he he ha en fin dag kram kram <3

    SvaraRadera