torsdag 18 maj 2017

Torsdag...





En annan vårbild jag försökte fånga men stod lite för långt ifrån.
Det är tussilago om någon undrar.
Ingen snö på de senaste dagarna men inte direkt någon värme heller.
Grått och tråkigt är det idag.
Det kan kanske bli regn, vem vet?

Häromdagen upptäckte jag att jag fått mejl från arbetspsykologen med hans sammanställning om mig.
I går mejlade jag bilagan till kuratorn för att höra vad hon tyckte om den.
Fick svar ganska så snabbt.
Skickade tillbaka mina åsikter till arbetspsykologen, det var i det stora hela bra skrivet men det var i slutet jag ville att han tog bort något han skrivit.
Får väl se om han gör det.
Bör få hem den med posten.
Skönt att det gick smidigt, tog inte särskilt lång tid alls.
Vill ju ha klart detta innan jag träffar läkaren den 31 Maj.

I övrigt hade jag en lugn dag.
Älskade E ringde underförmiddagen så vi pratade bort lite tid.
Maxi ringde under kvällen och var himla uppåt.
Hon hade fått en helt okej löneförhöjning, mycket mer än hon trott innan så det var ju toppen.
Alltid roligt när det går bra för barnen.

Idag ska jag cykla bort till närbutiken och ta ut paket från Apotea.
Fick sms igår att det var framme.
Det är så behändigt att skicka efter i stället för att cykla in till byn och köa på apoteket.
Har kommit upp så jag bara betalar 50 % nu på medicinen.
Men jag äter inga andra tabletter än sömnmedicinen i dagsläget.
Hoppas det inte ändras i Maj när jag ska träffa läkaren.
Vill inte hoppa på försöks-kanin-tåget igen.
Vill slippa eländiga biverkningar av tabletter som ändå inte hjälper mitt mående.
Det är bara att hoppas att läkaren inte är en sån som tror att man kan medicinera bort måendet.
Det fungerar uppenbarligen inte på mig, säger jag efter att åtminstone i runda tal provat ett femtiotal olika tabletter de senaste 4 1/2 åren.
Ingen av dom har gjort mig bättre snarare sämre.

Nu ska jag klä mig för cykelturen.

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!

6 kommentarer:

  1. Usch ja, det är tråkigt med biverkningar. Jag har ju provat en massa. I dagsläget har jag 2 olika förutom värkmedicin vid behov
    Kram o ha en fin dag❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är jättetråkigt med biverkningar.

      Kram

      Radera
  2. Tycker också att det är smidigt att beställa hem medicin som jag har på recept. Jag får oftast medicinen hem till min brevlåda. Vilket är skönt =).
    Grått just nu ute - dock lite varmare idag än vad det annars har varit under maj.
    Det kan bli en bra dag och kanske kan jag vara utomhus idag utan att frysa häcken av mig.
    Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas du kunde vara ute en stund utan att frysa.
      Här har det regnat men dock inte ett kyligt regn, det var riktigt härligt då jag cyklade till Kvantum fram och åter.

      Kram

      Radera
  3. Härligt att tussilagossarna äntligen tittar upp hos er i norr! Det är ett tydligt vårtecken, då är solen påväg.

    Önskar dig en fin fredag!
    Kram Christina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja äntligen har jag börjat se lite vårtecken!

      Kram

      Radera