lördag 6 maj 2017

Tröga dagar...





Bloggandet gick på off efter Onsdagen.
Tappade helt enkelt lusten.
Dagarna har varit så tröga.
Och jag har knappast alls suttit vid datorn.
Det är ju sånt som händer.
Vet inte riktigt men tror att jag fortfarande känner likadant.
Testar att skriva ett inlägg så får jag se hur jag känner efter det.

I går hade jag en lite småpysseldag.
Började morgonen med att cykla och helghandla.
Det var motvind som själva den på vägen tillbaka.
Jag skurade toan, bytte handdukar, dammsög golven, gjorde tsatsiki, förberedde middagen, finputsade en fläskfilé som jag la i marinad.
Lite småjox som i varje steg inte är märkvärdigt jobbig men ändå på det stora hela blev det.

Mini kom efter 17 tiden och då satte jag igång med middagen.
Det blev grillat.
Två sorters kryddkorv, grillad majs, grillspett med färska champinjoner, jumbofrites och tsatsiki.
Mycket gott må jag säga.
Hade inget ätit tidigare under dagen så jag var jättehungrig.
Efter middagen tog jag hand om disken och så flyttade vi in oss i biblioteket och fortsatte prata.
Som vanligt supermysigt och trevligt.
Men jag var tröttare än tröttast.

Så vid 21 gav jag upp och kramade om sonen, sa godnatt och la mig.
Trots tröttheten tog det x antal timmar innan jag gick över från att dåsa till att sova.
Och så vaknade jag dötidigt.
Jag låg kvar i sängen länge och lyssnade på regnet.

Igår var det full sol, varmt som attans men otroligt blåsigt.
I dag är det igenmurat och regnigt.
Men regnet behövs oxå.
Och här har inte regnat på länge.

Idag ska jag tydligen tvätta sa sonen igår.
Och så ska jag laga middag.
Det blir till att grilla fläskfilén jag la i marinad igår samt baconlindad sparris, möjligen svampspett idag igen, grönsallad med fetaost, får se vad jag känner för.
Till det serverar jag en köpt potatissallad jag handlade billigt igår.
Och det går alldeles utmärkt det med.
Orkar inte göra egen så det är bra att det finns alternativ på affären.

I övrigt försöker jag bara stå på fötterna.
Känner mig så otroligt utsjasad.
Noll energi.
Noll lust till någonting.
Kanske en lite vårdepp som gör sig påmind, vad vet jag.
Har inte träffat en läkare sen början av Februari, det kanske är dags igen.

Nu ska jag koka ägg, helgfrukost om nån timme sådär.

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!







9 kommentarer:

  1. Godmorgon🙋☀ Här skiner solen idag☀🍃Vaknat med migränartad huvudvärk😡😕Inte så kul. Blir makaronilåda till mat här idag. Ha en fin lördag🍃Kram❤

    SvaraRadera
  2. God förmiddag. Här skiner solen som den gjort flera dar nu så det blir för mig att vara ute så mycket som möjligt och då glömmer jag nästan datorn. Det är faktiskt skönt. Idag verkar det bli en riktig sommardag och jag ska vattna i växthuset...det kommer att bli varmt men härligt!
    Det verkar så tröstlöst med din trötthet. Jag var lite krasslig här några dar nu och när man känner att orken kommer tillbaka blir ju allting så otroligt lättare. Jag hoppas så för din skull att den där tröttheten ska släppa nån gång.
    Stor kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaså är det där solen håller till.
      Här är det mulet och ruggigt fortfarande.
      Ja det är tröstlöst denna trötthet, håller med.

      Kram

      Radera
  3. Hoppas att du känner dig bättre snart, kanske dax för ett läkarbesök. Du kanske har nån brist på nånting, b12 brist kan man ju bli väldigt trött av. Hoppas du kan få nån hjälp är ju inget kul att känna sig så. Vilken god mat du gjorde, mumsigt. Kram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hade brist på B12, B6 och folat i November, har ätit tabletter för det men det verkar inte ha gjort någon skillnad.
      Japp, maten var jättegod.

      Kram

      Radera
  4. Det kommer dagar som de & så är det ju , jag vet att du kommer tillbaka :) här har varit rena sommaren i dag så det har varit utomhus aktiviteter :) skönt o kaffe i solen hoppas din kväll blir lugn stor kram <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Här försvann sommarvärmen.
      Våren är lika trög som jag är..hihi

      Kram

      Radera
  5. God morgon ...önskar dig en fin morgon & dag kramar <3

    SvaraRadera