söndag 14 maj 2017

Vilodagen...





Det är mulet ute och bara 3 plusgrader.
Inte så varmt med andra ord.
Får se om solen orkar visa sig idag.
Inte för att jag tror det när jag tittar ut genom köksfönstret.
Men nåja, jag har det varmt och gott inne hos mig och det är huvudsaken.

Gårdagen var ånyo en lugn dag.
Gjorde inte så mycket.
Tittade på ett korsord men fick det inte att fungera.
Kollade lite play-tv.

Midi ringde efter jobbet.
Pratade med henne när hon gick hemåt.
Hon har bytt avdelning på huset hon jobbar.
Har fått schema året ut.
Det är hon givetvis glad över.
Att veta när man ska jobba.
Hon har aldrig velat vara en ring-in-vikarie och hon har haft tur som hela tiden fått längre vikariat.
Den avdelningen hon är på idag är den tyngsta på hela huset.
Men det fixar hon bra.
Hon läser ju samtidigt som hon jobbar till undersköterska.
Mycket bra gjort enligt mig.
Det är gott gry i den tösen.

Samtalet med Midi var det roligaste som hände igår.
Resten av dagen var ganska så grå och tillplattat.
Solen kom fram under sena eftermiddagen men jag hade ingen kraft att sätta mig på altanen.
Det blev många timmar i sängen i stället.
Vila behöver jag även om jag inte kan sova.
Tröttheten känns emellertid överväldigande.
Då finns ingen energi att starta upp projekt.
Men det kommer väl en tid för det med.

Jag har några idéer på sånt jag borde ta itu med.
Några mindre projekt.
Får se när jag startar med dem.

Ha nu en härlig dag alla fina!

Kramen om! 



8 kommentarer:

  1. Men va trist med graderna , men en lugn dag är skönt & låter spännande med projekt :) njut av dagen kram kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja du, ingen riktig vår hos mig.

      Kram

      Radera
  2. Här regnar det just nu...ca+ 6 grader o så mulet. Det ska ju bli varmare i nästa vecka sägs det. SÅ vi hoppas på det
    Ha en skön söndag
    Kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hoppas oxå på mer värme till veckan!

      Kram

      Radera
  3. Vad skönt att det går bra för din tös med både jobb och studier.
    Önskar dig en bra dag "ler"
    Söndags kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst är det roligt när det går bra för barnen.

      Kram

      Radera
  4. Kan verkligen tänka mig att du är stolt över din dotter, ja över alla dina barn för den delen. Du är en god mamma vännen. Så roligt att det går bra för henne och va bra att hon utbildar sig. Personal inom vården är betydelsefulla. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag är stolt över alla mina barn.
      Det går inte att låta bli!

      Kram

      Radera