lördag 17 juni 2017

Börjar morgonen...





...med kaffe som vanligt.
Det är Lördagsmorgon och bara jag är vaken.
Vädret ute är svårdefinierbart, sol någonstans och moln.
Men det känns inte kallt, har fönstret öppet.

Idag blir det lite att göra igen.
Frysen som jag ska få av min finaste Pappelino och mina syskon med respektive levereras idag.
Vet inte riktigt när men  hoppas att de inte kommer med den för sent.
Skiftet ska ju göras efter att nya frysen gått en tid, då måste jag plocka över från gamla frysen och sen när den har tinat upp får jag torka ur den så att dom kan ta den i morgon efter kalaset.

Golven ska tas, det blev inte av igår.
För mig blir det att våttorka dem.
Toalett och handfat ska rengöras, handdukar ska bytas.

Och så ska jag baka tårtor.
I ärlighetens namn känner jag mig inte särskilt hågad.
Min kropp vill inte.
Har sådan värk i den efter denna sista hektiska veckan.
Jag gjorde mig mer illa i kroppen efter cykelvurpan än jag först trodde.
Har svårt att lyfta högerarmen, det är väl nån muskel som fick en rejäl smäll.
Men är man klantig så är man.

Nåväl det måste ju gå oavsett hur min kropp mår.
Snart är det över..hihi

Mini kom ju igår.
Det var mysigt.
Pastagratängen med köttfärs och västerbottensost blev ljuvligt god.
Vi satt som vanligt och pratade i biblioteket efter middagen.
Det blev snack om midsommarafton.
Han ska träffa goda vänner, grilla och ha mysigt.
Jag blev givetvis glad att han ska hitta på nåt kul men samtidigt så kändes det lite vemodigt.
Nästan alla midsommaraftnar har han firat med mig efter jag och x-maken separerade.
Även de år han egentligen skulle varit hos sin pappa.
Å nu går vi in i en annan fas i livet då vänner blir viktigare.
Och det är ju precis som det ska vara.
Det är tidens gång.

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!









2 kommentarer:

  1. Godmorgon☀🙋Skit värk ja... det har jag med. Fast en aning bättre är jag då vi har så fint väder😆Som jag har väntat på solen o värmen
    Ha en fin lördag
    Kram❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gårdagens väder var fint här med.
      Massor av sol och så fick vi ett sjudundrande oväder, därför det var så kvavt innan.

      Kram

      Radera