onsdag 14 juni 2017

En sån dag det var igår...





Gårdagen vill jag inte gärna göra om.
Hade sån sjuhelsikes värk i kroppen att jag bara hade lust att grina men inte hade det hjälpt.
Det var varma riskuddar, starka tabletter och spikmatta som gällde stor del av dagen.
Sa till Älskade E att det är då f-n livsfarligt att städa grundligt då jag blir såhär.
Och inte fungerar sömnen heller.
Två nätter åt skogen bara pga värk.

Men det är bara att ta nya tag.
Idag är en annan dag.
Känner mig fortfarande mörbultad i hela kroppen men det är inte lika illa som under gårdagen.

Jag har redan cyklat en liten tur.
Till närmsta butiken.
Behövde cigg, tändare och cerat.
Tyvärr så fungerar inte tillvaron utan dessa tre objekt.
Jag önskar att jag kunde sluta med alla tre.
Men en vacker dag kommer kanske det beslutet med.

Om några timmar ska jag cykla in till byn och handla "på riktigt".
Har slut på mycket här hemma.
Typiskt under mina ensamveckor.
Jag ser till att ha kaffe, mjölk och nån brödbit men något särskilt mycket mer brukar jag inte handla hem.
Tar det då det är dags för Mini att komma hit.
Då fyller jag på förråden.
Får se om jag kanske delar upp handlingen på två dagar så det inte blir så himla besvärligt att frakta hem med cykeln.
Det är såna här gånger jag saknar att ha bil, vad enkelt det skulle vara med handlingen då.
Men jag kämpar på med min kära cykel, den är förbaskat trögcyklad men den tar mig dit jag vill och det helt utan kostnad.
Nåja, ett och annat byte av cykelslang kan det ju bli under en säsong men inte mer än så.

Idag skiner solen efter några gråa och regniga dagar.
Vem vet det kanske den gjorde igår med men jag minns ärligt talat inte vad det var för väder igår.
Den här hjärnan jag har...mycket samarbetsovillig för det mesta.

I övrigt så är jag mycket nöjd över mobilen.
Har lyckats skicka några snapchats till barnen.
Provat kameran.
Men inte hunnit så mycket mer.
Den fungerar ju som min förra ajfån så den är inte krånglig att lära sig.
Bara mycket större, jag ser bättre på skärmen, det är lättare att skicka sms osv.

Nu ska jag dricka min sista kopp kaffe, sen är det slut så jag behöver verkligen handla.

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!

10 kommentarer:

  1. Godmorgon🙋😄Vad kul med en ny mobil👍Jag har en Huawei 8plite. Har snart haft den i 1 år. Här skiner solen också, ser ut att bli en solig dag☀ Hoppas att du får en fin dag😆
    Kram❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är roligt med mobilen.
      Tack, hoppas din dag blir fin med!

      Kram

      Radera
  2. God morgon ,,,,japp jag jobbar full tid nu sen vi kom hem från semestern. Men va trist att du har så ont men skönt du kan ju vila utan att sova :) hur går det med beslutet från fk? här är gråväder men det är ok he he ha nu en fin dag ta hand om dig kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas det går bra för dig att jobba full tid.
      Ja tråkigt att få sån värk i kroppen men så är det.

      Beslut från fk, har ingen aning om hur lång tid det kan ta.
      Förhoppningsvis får jag besked om sjukskrivning i slutet av månaden.
      Ansökan om sjukersättning kan ta uppåt 4 månader om inte längre.

      Kram och ha en fin dag!

      Radera
  3. Det är tungt när kroppen inte riktigt vill vara med. Värk är jobbig för hela kroppen, stackars dej. Krya på dej. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo det är hemskt när kroppen reagerar som den gör.
      Bara att härda ut och vänta ut.

      Kram

      Radera
  4. Ajdå, det låter inget vidare.

    Hoppas att det kommit en vändpunkt....och att du mår bättre.

    Ta väl hand om dig <3
    Kram Christina



    SvaraRadera
    Svar
    1. Det brukar bli bättre på ett par dagar.

      Kram

      Radera
  5. Att ha ont i kroppen och inte kunna fungera som man vill är satans så påfrestande.
    Hoppas att din kropp fungera bättre idag =)
    Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Idag känns kroppen bättre även om den fortfarande värker.

      Kram

      Radera