onsdag 28 juni 2017

Fågelkvitter genom mitt öppna fönster...





Fåglarna sjunger så vackert.
Varje morgon möts jag av deras kvitter.
Jag bara måste öppna mitt köksfönster så jag hör bättre.
Idag är det dessutom sol.
Känns fint efter ruggiga och regnvåta dagar.

Jag hade en ganska så tung dag igår.
Pessimisten Ior tog över.
Så till den milda grad att jag bara gick och la mig.
Inte för att sova, endast för att jag inte klarade av att sitta uppe.

Har svårt att slappna av och vara i nuet.
Känner mig extremt orolig hela tiden.
Inte en så skön känsla direkt.

Kuratorn ringde.
Vi bokade in en tid nästa vecka.
Efter det tror jag att hon går på semester.

Snart ska jag cykla bort till närbutiken och hämta ut paket från Apotea.
Har testat att få paketen i min brevlåda men då hamnar dom alltid inne i byn och det blir bökigare att hämta ut dem så jag har gått tillbaka till leverans hos närbutiken igen.
Det är åtminstone nära.

Maxi ringde igår.
Hon jobbar sin sista dag idag sen har hon äntligen semester.
Skönt med tanke på att hon jobbat de sista 4 somrarna.
Midi däremot jobbar hela denna sommar.
Maxi åker bort på Lördag.
Det blir en resa till pojkvännen som tillfälligt bor i Dalarna.
Vet inte riktigt hur länge hon blir där men dom ska bila tillbaka och jag ska äntligen få träffa mannen som tagit min äldsta dotters hjärta med storm.
Tänkte bjuda dom på middag, när det nu blir.
För träffa honom tänker jag bestämt göra! :)

Dagen är ännu oplanerad så jag får se vad jag hittar på.
Vad händer hos er?

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!

8 kommentarer:

  1. God morgon🙋Visst är det härligt med lite sol nu☀☀ Bra att kuratorn ringde. Ha en fin onsdag
    Kram❤

    SvaraRadera
  2. Där har vi ännu en sak gemensamt, jag sover ofta med öppet fönster bara för att det är så mysigt att vakna till fågelkvitter. Känns så rogivande att ligga under sitt varma täcke och lyssna till sångkören utanför.

    Hoppas att din dag blir en bra dag!
    Kram Christina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har alltid fönstret öppet året om.
      En vana jag inte kan vänja mig av vid.

      Kram

      Radera
  3. Hos mig händer nog ingenting annat än att jag fortfarande väntar på ett par skåp som aldrig verkar dyka upp. Jag blir glad av fågelkvitter =) Läste ditt förra inlägg. Förstår helt din oro när det gäller Försäkringskassan. Många gånger är de inte mänskliga i sina bedömningar och beslut. Jag hoppas verkligen att det inte är till din nackdel att du fått din gamla handläggare igen. Tur är att du har en annan handläggare som sköter ansökan om sjukersättningen. Jag har turen att få mina paket från apoteket/apotea osv i min brevlåda. Men ibland (inte ofta) så hamnar paketen från apoteket i närmaste affär så då får jag pallra mig iväg och hämta....
    Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men har du fortfarande inte fått dina skåp, så tråkigt för dig.
      Ja du F-kassan oroar mig lite väl mycket och det känns inte bra att det är samma handläggare som bestämde sig för att jag inte längre hade rätt till sjukpenning.
      Men jag håller tummarna även om en stor del av mig är pessimistisk just därför.

      Kram

      Radera
  4. Visst är det härligt med fågelkvitter😄 Vi sover också med fönstret öppet, det är så skönt☺️ Men va spännande att få träffa nya pojkvännen vad det lider😃Sköt om dej nu . Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är härligt att börja dagen med en fågelkadrilj.

      Kram

      Radera