söndag 25 juni 2017

Fortsatt oväder...





Det är grått, mörkt och regnigt ute.
Jag väljer att visa upp en vacker blomsterkvast jag fick av mina fastrar.
Otroligt fina rosor och med så vackert färg.

I går blev jag lite förvånad.
Jag hade varit uppe ganska så länge då jag såg Minis ryggsäck i hallen.
Alltså kom han hem efter midsommaraftonsfesten.
Tanken var att han skulle sova borta.
Jag gick inte in till honom, ville inte störa om han sov och tänkte att det säkert blev väldigt sent innan han kom hem.

Runt strax innan 12 började det låta inne hos honom.
Jag knackade på dörren och gick in med ett glas vatten.
Han sa att han skulle komma upp om en stund.

Vilket han gjorde.
Dukade upp frukost åt honom och så fick han berätta om gårdagen.
Det hade varit trevligt.
Mat, efterrätt och snacks var bra.
Dom hade spelat några spel.
Sett film.
Och slutligen kände han att han helst ville sova hemma så han knatade hit.

Nu uppstod ett mindre problem.
Hur han skulle ta sig till sin pappa.
Dom spenderar helgen i stugan och det gick inga bussar igår då det var röd dag.
Han hade ingen lust att gå med packning i regnet.
Ja sa till Mini att ringa sin farmor, hon kanske kan skjutsa till pappa.
Han gjorde det och det gick alldeles utmärkt.

Så blev det städ och  packande på rummet.
Jag höll honom sällskap.
Vi pratade om allehanda intressanta saker under packningen.
Och så kramades vi och så var han iväg.

Själv fortsatte jag att titta på Downton Abbey.
Nu har jag verkligen kommit in i serien och den är oväntat bra.
Börjar förstå alla som såg fram emot nästa avsnitt och nya säsonger.

Jag hade köksfönstret öppet och regnet strilade.
Mysdag för mig som gillar sommarregn.

Idag är det samma väder som under gårdagen.
Det regnar, luften är frisk som strömmar genom mitt öppna fönster i köket.
Jag dricker kaffe.
Njuter av fågelsång.
Känner mig fortfarande utmattad och utsjasad.
Det blev kostbart att fylla stort för mig.
Men det var väntat.

Nu fortsätter jag denna morgon med mer kaffe och en ny säsong av Downton Abbey.

Ha det bäst alla fina!

Kramen  om!



6 kommentarer:

  1. Låter mysigt ja att sova hemma är alltid bäst, här som hos dig grått o trist så kanske tar jag en sväng till ikea men sen slappa hemma o ha det skönt kram å fin dag

    SvaraRadera
    Svar
    1. Slappa hemma är aldrig fel!

      Kram

      Radera
  2. Här är det också regnigt☔☔
    Ha en fin söndag😄
    Kram❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Å här regnar det idag med.

      Kram

      Radera
  3. Åh jag avundas dig som inte sett Downtown Abbey...du har många fina timmar framför dig!
    Här är inte vädret det allra roligaste heller. Idag kom ett skyfall som om om någon tömt en stor kraftverksdamm från himlen...nu har det i alla fall lugnat sig men det blåser och jag lider med mina stackars växter på balkongen.
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Serien är ju galet bra, glad att jag fick för mig att titta på den...äntligen!
      Här regnar det idag med men det stör mig inte alls.

      Kram

      Radera