fredag 16 juni 2017

Fredag och lättare cykelvurpa...





Då har vi Fredagen här igen.
Mini  kommer någon gång under dagen.
Det ska bli härligt att ha honom här.
Gillar mammaveckor.

Igår fortsatte jag här hemma.
Skurade upp alla köksluckor, tog dörrar och så städade jag riktigt på altanen.
Cyklade iväg till återvinningen för att slänga det sista och vad tror ni jag lyckas med.
Jo jag ramlade av cykeleländet.
Hade en tung kasse på pakethållaren och den ramlade av så jag tappade balansen och stöp.
Säsongens första cykelvurpa.
Skrapade upp högra knät men inte så illa.
Det gick bra.

I går knackade det på min dörr och utanför stod en av middagsbrudarna.
Hon hade med sig massor av olika sorters fikabröd till mig (hon jobbar på ett stort bageri).
Så himla gulligt av henne.
Nu behöver jag bara baka tårtan.

Det känns skönt att jag på det stora hela är klar med städningen.
Mini tar och dammsuger idag eller imorgon och så våttorkar jag.
Sen så är det bara att kalasa.

Middag idag blir nån form av pastagratäng med köttfärs.
Önskemål från Mini.
Det blir nog gott.

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!



10 kommentarer:

  1. Låter ju mysigt och visst är mamma veckorna mysiga :) du har ju lite över dig i helgen men ändå kul att bli grattad :) ha en fin fredag kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja mammaveckorna är härliga.

      Kram

      Radera
  2. Pastagratäng med köttfärs lät gott =) Det är inte dumt att ha en väninna som jobbar på ett bageri "ler". Tur att du inte skrapade upp knäet allt för mycket när du vurpade av cykeln. Fint väder ser det ut att bli även idag å det är jag (i alla fall) inte bortskämd över att få ha - Så kallt grått och trist vår som det har varit i Norra Norrland.
    Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gratängen blev underbart god.
      Och japp, mycket härligt att få hem så mycket fikabröd som jag fick.
      Ibland har jag tur.

      Kram

      Radera
  3. Men aj aj...det är lätt hänt att vurpa med cykeln. Jag fastnade en gång med kjolen och bara stöp...fy vilken äcklig känsla. Tur att det inte blev några värre skador för dig!
    Kan inte du komma hit och städa mitt kök också?? Får liksom aldrig tid....hmm
    Ha den skön dag, här väntar vi på regnet och kanske lite åska
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag lyckas vurpa med cykeln varje säsong, det går tydligen inte att undvika.
      Men visst är det otäckt.

      Nej, jag har städat klart nu..hihi...är så nöjd och belåten att det lär dröja länge innan nästa gång.

      Kram

      Radera
  4. Vilken tur att det inte gick värre med cykelvurpan😍Här ser vädret fint ut idag. Vad trevligt med mammavecka😄Ha en fin fredag😘Kram❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja du det var bra.
      Räcker med att jag skrapade upp ena knät och 'är mörbultad i kroppen.

      Kram

      Radera
  5. Ajaj ! Cykelvurpor är inte kul. Du som är nog mörbultad behövde väl inte trilla av cykeln...så trist 😔Tur att det gick bra så du orkade fixa innan kalaset ☺️👍🏻Kram och trevlig helg

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, dom är inte roliga men jag tycks inte kunna undvika dem.
      Det hör till cykelsäsongen.

      Kram

      Radera