fredag 30 juni 2017

Fredag och mammavecka...





Det har varit en seg morgon och jag har haft svårt att kliva ur sängen.
Jag gjorde väl för mycket igår antar jag och reagerar direkt.

Jag tog itu med skinksteken jag tagit fram från frysen.
Späckade den med vitlök, kryddade den, la den i lergrytan tillsammans med rotsaker, kryddor och buljong.
Den tog ca två timmar att göra.

När den var klar så klädde jag mig och cyklade in till byn för att helghandla.
Det var motvind så det blev en tuff cykling.
Jag klev faktiskt av cykeln och gick en bit.
Benen kändes alldeles mör.
Nå handlingen blev av, jag cyklade hem och packade in varorna.

Så gjorde jag en potatissallad.
Har ett ganska enkelt recept som blir gott.
När jag var klar med den så hamnade jag i telefon under några timmar.
Sen satt jag och ugglade i köket och kom mig inte i säng så det blev alldeles för sent då jag la mig.
Kunde inte sova.
Tankarna malde.
F-kassan, inget besked denna vecka fast hon i princip lovade mig att det skulle bli klart.

Känner mig väldigt psykiskt trött.
Jag gjorde det jag gjorde igår och det är jag glad för men det hade säkert varit bättre om jag handlade idag i stället.

Dagens middag blir i alla fall min hemgjorda potatissallad, tunnskivad kassler och sallad.
Efter maten blir det melon.
Köpte en stor igår, dom sålde för 5 kr/kg.

Steken tar jag senare i helgen.
Måste göra sås av den gudomliga skyn från lergrytan.
Och det får bli nån form av potatis till den.

Skönt att redan nu har förberett så mycket så jag slipper stå i timmar i köket.

Mini kommer till mig idag, mammavecka igen.
Vet dock inte när det blir men jag lär märka.

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!



2 kommentarer:

  1. Vad det kan ta länge för FK! Fick migrän igår på eftermiddagen, blä. Bättre idag😄Trevligt med mammavecka😃❤ Ha en fortsatt bra fredag😄Kram❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det tar alldeles för lång tid.
      Bra att migränen gått över!

      Kram

      Radera