söndag 11 juni 2017

Helgen...





Helgen har inte bjudit på särskilt fint väder.
Det har mest varit mulet, grått och nån enstaka regnskur här och där.
Det har inte gjort mig någonting.
Har varit hemma, inomhus.

I går renbäddade jag min säng och så duschade jag och tvättade håret.
Det går ju inte att renbädda om man inte är fräsch när man sen ska lägga sig.
Jag gick och funderade lite om det fanns något litet jag kunde ta itu med men kraften fanns inte.
Jag hade redan förbrukat den.
Så det blev en lugn dag.

Sms;ade med Maxi som är hos sin pojkvän i Dalarna.
Resan hade gått bra.
Hon har det gott nu.

Älskade E ringde.
Hon var ganska så slut på.
Hade sprungit i affärer hela dagen.
Hon skulle lägga sig ute i vilstolen med täcket omkring sig och se om hon kunde sova en stund.
Lät skönt!

Själv lyckades jag sova en kort siesta.
Mycket skönt men det var svårt att komma till liv igen.

Finaste Pappelino ringde, ville väl höra hur sängramen fungerat.
Och jag sa att jag ligger som en prinsessa, är jättenöjd.
Han och fästmön samt en väninna drar till Tallinn idag på kryssning.
Bara sådär alltså.
Hade blivit ett sent taget beslut.
Hoppas dom får trevligt men det vet jag att dom brukar ha.

En av middagsväninnorna ringde och kollade läget.
Har försökt att få tag på henne under ett tag men hon är oftast upptagen.
Nåväl, vi fick vår pratstund.

Så det blev ett och annat telefonsamtal under gårdagen. 
Vanligtvis brukar telefonen vara tyst under helgerna för då har de flesta fullt upp med familj, middagar osv,
Det är vad jag är van med men igår vart det annorlunda.

Idag funderar jag på att samla ihop lite plastförpackningar och glasburkar som jag ska cykla bort till återvinningen och slänga.
Det känns som ett lagom företag för dagen.

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!

8 kommentarer:

  1. Här hänger regnet i luften... kan nog komma en skur. Nu har jag skrivit ett inlägg😄
    Ha en fin söndag🍃
    Kram❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Här har varit liknande ända sen i morse, tungt och grått.

      Kram

      Radera
  2. Låter som en lite av varje dag då, ganska lugnt och lättsamt. Här regnar det också emellanåt men det behövs ju det också. Kram på dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja lugnt och lättsamt är min melodi.

      Kram

      Radera
  3. Vi har haft tur med vädret i helgen låter som du haft det rätt bra ändå :) ta hand om dig vännen o ha en fin kväll kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo tack, helgen har varit okej, fått lite smått gjort.

      Kram

      Radera
  4. Härligt med nybäddad säng. Känns så gott att bädda ner sig mellan nytvättande väldoftande lakan :)

    Hoppas att du får en fin fortsättning på veckan!
    Kram Christina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är härligt att lägga sig i renbäddat, lika ljuvligt varje gång.

      Kram

      Radera