torsdag 29 juni 2017

Jag liksom bara...





...väntar!
Väntar på beskedet från handläggaren på F-kassan.
Under denna väntan känner jag mig helt utslagen.
Blir paralyserad och kan inte göra något vettigt.
Sitter och glor på laptopen och så går jag ut på mina sidor och kollar fast jag vet att det inte är någon mening med det.
Nuförtiden får jag sms när det händer något i mina ärenden så egentligen är det totalt meningslöst att logga in där.
Ändå gör jag det!

Så denna vecka är den osaliga andens vecka om jag ser till mitt beteende.
Går från rum till rum.
Jag är spänd som en fiolsträng, vilket inte blir bra för kroppen, den blir så värkfylld.
Jag har varit sängliggande en del men kan ändå inte slappna av.
Sömnen är värre än någonsin.
Har inte sovit riktigt sen i Måndags.
Tärande oro och kraftig ångest är mina medföljare.

Å det enda jag vill ha är lugn och ro.
Att jag kan andas normalt igen.
Att jag kan slappna av.
Att jag får ett bra besked.

...och givetvis slippa denna tärande väntan!

I går tog jag fram en skinkstek från frysen.
Den ligger i kylskåpet och väntar på att tas omhand.
Tänkte vitlöksspäcka den och baka den i lergrytan i ugnen.
Är tvungen att ta tag i det idag men vet i f-n hur energin ska räcka.
Ångrar att jag tog fram den men jag kan ju inte låta den vara.

Jag borde cykla in till byn och helghandla.
Men det får jag nog skjuta upp tills i morgon bitti.

Jag borde tvätta sängkläder men får se när det blir av.

Jag borde sitta ute på min altan och njuta av sommaren, men kan inte slappna av såpass att jag ens kan göra det.

Jag borde....jadajadajada!

Nå det blir som det blir!

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!

8 kommentarer:

  1. Hoppas att dagen blir bättre
    Kram❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dagen blev mer aktiv än jag trodde den skulle bli.

      Kram

      Radera
  2. Usch, att gå och vänta så där är ju rena tortyren! Hoppas ändå att du får en fin dag idag. Jag planerar för resa på fredag och min mage som alltid hållit sig lugn blev orolig efter en dagsresa till norra Bohuslän....gah....får väl försöka köra med nån slags avslappning men det är svårt att lugna nerverna medvetet, det är liksom en liten konst det. Kram till dig

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är faktiskt tortyr att vänta och inte veta.

      Hoppas du får en fin resa och att magen sköter sig.

      Kram

      Radera
  3. Kan känna med dig ang väntan o fk vi får verkligen hoppas det ger med sig för din fördel då så klart! väntan är hemsk! hoppas det kommer bli bra i slutänden ändå vi håller tummen stor kram vännen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för att du håller tummarna.
      Å att vänta är gräsligt.

      Kram

      Radera
  4. Så jobbigt att gå och vänta, hoppas det blir ett bra besked. Vi har lite semester så vi ska åka en sväng i morgon får vi se vart det bär av. Stor kram till dig. 💕

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, det hoppas jag med.
      Ha en trevlig tripp!

      Kram

      Radera