lördag 10 juni 2017

Lördag och ny sängram, byggd av Finaste Pappelino...





I går fick studenterna en fin dag.
Från att det regnade under morgonen så bröt solen fram.
Studenterna kunde åka sina flak runt omkring i byn utan att bli blöta.
Själv cyklade jag aldrig in, har sett flertalet studenter genom åren så jag kunde föreställa mig det i mitt inre.

Finaste Pappelino dök upp vid 10 tiden.
Han hade med sig verktygslådan och material.
Och framför mina ögon så byggde han ihop min nya sängbotten.
Så nu kör jag inte längre asiatiskt, jag har kommit upp mig i världen.
Jag är jättenöjd och det blev så himla bra.
En enkel men genialisk konstruktion  byggd av min 80 åriga pappa.
Del av min 50 årspresent från släkten.

I och med detta så blev det städning av hela sovrummet.
Från golv till tak.
Det var behövligt och mycket skönt när det var gjort.
Idag ska jag renbädda, orkade inte göra det igår då städningen tog knäcken på mig.

Nå sängen är himmelskt skön att ligga i.
Å den är hög, mycket högre än min förra sängram.
Gillas.
Å jag ramlade inte ur i natt...hihi

Mini blev kvar till efter 16 innan hans far hämtade honom.
Det blev en lång väntan för honom men under tiden så städade han sitt rum.
Å det var ju bra tycker jag.
Han städar alltid upp innan han byter boende så att jag kan ha dörren öppen men igår gick han all in och dammsugade med.

Jag tog det lugnt under kvällens lopp, låg i sängen och såg tv.
Så ringde Älskade E från sitt kära Spanien.
Vi pratade runt timman innan det var dags för mig att natta mig.
Det är skillnad denna gång, man har ju släppt på kostnader för att ringa i Europa.
Så det kostar som att ringa i Sverige.
Det är därför hon kan ringa hela tiden, hon har ett abonnemang med fria samtal, precis som jag har.
Så denna resa har blivit annorlunda mot för vad det tidigare varit.
Då har telefonen varit tyst när hon varit i Spanien.
Så är det inte nu.

I dag är det återigen regnigt och grått.
Får se om det spricker upp under dagen.

Vad hittar ni på idag?

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!

8 kommentarer:

  1. God morgon ...men gud va roligt spännande att få en ny sängram o kul att du tycker om den så, javisst är det billigare att ringa från eu än förr :) här ser det sådär ut hoppas det blir lite sol skall ha det lilla barnbarnet i dag o natt :) kram kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja sängramen är jag nöjd med.

      Kram

      Radera
  2. Vad kul med ny sängram 😄Här skiner solen idag☀☀ Och så är det sonens 19 årsdag🙋😘Ska snart hämta pizza. Ha en fin lördag😄
    Kram❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas sonen får en härlig dag!

      Kram

      Radera
  3. Tur att du har en händig pappa "ler Och att du blev jättenöjd med den nya sängramen.
    Just nu har jag sol utomhus. I morgon söndag - måndag och tisdag skulle det bli molnigt och möjligtvis regn där jag bor.
    Stor Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag är glad för att pappa är händig och framför allt orkar.
      Härligt med sol!

      Kram

      Radera
  4. Alltid kul med ny sängram såklart och gulligt med av din pappa att hjälpa dej:) Kram

    SvaraRadera