måndag 26 juni 2017

Måndag...





Har precis startat min kära perkolator.
Snart blir det kaffe för Millan.
Det ska bli så gott, som alltid om morgnarna.

Det lite tunga, regniga vädret håller i sig.
Hade en stunds uppehåll igår eftermiddag då t.o.m solen visade sig men det var väl för att jag inte skulle glömma bort att den finns.
Men skämt och sido, jag har inget emot sommarregn.
Allt blir så intensivt grönt efter regn.
Tycker det passar med både sol och regn under sommaren.

I dag är en ny vecka igen.
Jag är 50 år och en vecka gammal.
Skriver så för att träna mig.
Min hjärna är som vanligt snurrig.
Pratade med en väninna häromdagen och sa att det varit trevligt att fylla 48!
48????
Nåja, det blev fel så jag fick ändra mig.

Idag tror jag kuratorn kommer att ringa för att boka ny tid.
Hon ringde i Torsdag, sen eftermiddag då jag låg och vilade.
Orkade inte kliva upp och ta samtalet.
Hon lämnade ett meddelande att hon ånyo skulle ringa idag.
Det borde vara semestertider på gång så detta kanske är hennes sista vecka på jobbet.
Jag får väl se.

I övrigt har jag inga planer för veckan som är under uppsegling.
Fortsätter ta hand om min utmattning.
Det tycks ta lång tid att återhämta mig någorlunda.

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!

8 kommentarer:

  1. God morgon vännen ...ja du det tar ett tag att vänja sig, he he jag sitter oxå med mitt kaffe & regnet hänger i luften 13.30 är det jobb för mig :/ men ändå ok hoppas du får en tid o kan ha det gott kram kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu skiner solen, sådär lagom till kvällen. *L*

      Kram

      Radera
  2. God morgon🙋Här skiner solen mellan molnen⛅ Vi har ca 12 grader. Bra med sommarregn. Allt blir grönt. Men nu tycker jag att det räcker med regnandet! Ha en fin måndag😄Kram❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det blir väldigt grönt ute av regnet.
      Just nu skiner solen.

      Kram

      Radera
  3. Håller med! Kaffe är ett måste på morgonen "ler"
    Min vecka kommer nog att bestå av väntan. Någon av dagarna i denna vecka så ska någon/några komma med två skåp över min kyl och frys.
    När de kom med frys och kyl förra veckan (hade de inte skåpen med sig) och de visste inte vilken dag i denna vecka de skulle komma inte heller om de skulle ringa före de kom. Så jag vågar inte bege mig utomhus så länge de inte varit till mig med mina skåp. Känns ganska irriterande! Så jag hoppas de kommer idag med skåpen.
    Stor Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas verkligen att du får dina överskåp snabbt så du slipper vänta.
      Man kan ju bli galen för mindre.

      Kram

      Radera
  4. Visst är det trist med vädret. Vi är inne i Juli o bara 12 grader hos oss?? Det positiva m regnet är det friska i luften. Visst är det också konstigt hur man vänjer sig att va över 50 år😄 Det funkar det också 😎Sköt om dej. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gillar sommarregn men visst är det fint med sol oxå.

      Jag tror inte jag vant mig ännu med att vara 50 men det kommer.

      Kram

      Radera