lördag 24 juni 2017

Midsommardagen...





Idag ser det inte ut att bli så bra väder.
I går däremot var det soligt med en del moln.

Gårdagens firande blev väldigt lugnt för mig.
Jag åt nypotatis, sill och ägg.
Blev trött och la mig för siesta.
Slumrade en stund.

Fortsatte kvällen framför laptopen.
Försökte komma på någon serie att se.
Det slutade med Downton Abbey.
Jag följde inte den serien när den gick fast gud och halva världen gjorde det.
Lite typiskt mig att börja se något när sista säsongen är inspelad och visad för länge sedan.
Nåväl, tycker att det jag sett hitintills verkar vara riktigt bra.
Så jag fortsätter att titta.

Var det besvärligt att fira Midsommarafton ensam?
Absolut inte.
Jag hade det bra, det gick ingen nöd på mig alls.
Kan utan problem tänka mig att göra om den.
Lite småmys och inga krav.
Bara vara...
Dock ingen särskild feeling men det är som det är.

Idag fortsätter jag i samma tecken!

Hoppas ni alla fina hade en Midsommarafton ni är nöjda med!

Kramen om!


10 kommentarer:

  1. Vad härligt att du hade det så mysigt😄Sommaren är ju sådan att jag knappt ser min äkta hälft. Han har så mycket utomhus jobb. Denna midsommar är jobbfylld.....Ha en fin fortsättning😄Kram❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp, det var lugnt och mysigt!

      Kram

      Radera
  2. Låter skönt, jag hade gärna varit hemma då jag jobbat mkt i veckan men vi var hos syrran i all enkelhet men hemma är hemma :) idag blir det lugnt o skönt bara som jag helst vill ha det :) ha nu en fin dag kram kram

    SvaraRadera
  3. Downton Abbey är en riktigt bra tv - serie. Följde serien då den gick på tv. Idag händer inte så mycket hos mig. Midsommardagen blir som en vanlig stillsam dag.
    Midsommarkramar ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skönt med stillsamma dagar med.
      Ja tycker serien artat sig väl.

      Kram

      Radera
  4. Midsommar tycker jag e en skön högtid eftersom den e så kravlös... man gör vad man vill! Å att fira den med en mysig serie låter som en utmärkt ide! 🙂
    Ha en soft fortsättning! 🌺🇸🇪🌼☀️

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, Karin.
      Ja serien är riktigt bra så fortsätter mysa med den även idag!

      Kram

      Radera
  5. Midsommar med en bra serie och lite god mat låter lugnt och behagligt. Det gäller att göra bästa möjliga av dagen oavsett om man firar ensam eller tillsammans med någon.

    Gråmulet väder har vi här också, med det är relativt varmt i luften ändå.

    Ha en fin söndag!
    Kram Christina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det har du alldeles rätt i.
      Jag har trots att jag varit ensam denna helg haft det bra och myst på mitt eget sätt.

      Kram

      Radera