tisdag 13 juni 2017

Överraskning efter hårt slit...





Gårdagen blev en överraskningarnas dag för mig.
Först av allt överraskade jag mig själv något helt grymt genom att göra alldeles för mycket i min städning.
Jag hade ju tänkt göra lite pö om pö och sprida ut det på veckans alla dagar men tydligen så blev det inte så.
Vardagsrummet är helt klart, toaletten nästan klar, köket nästan klar, biblioteket klart och hallen klart.
Det är bara lite smått som fattas i rummen som nästan är klara.
Mitt sovrum är redan städat, Mini sköter sitt eget sovrum och jag tänker stänga dörren till gästrummet (inte för att det är stökigt där men den behöver inte stå öppen).

På Fredag när Mini kommer får han dammsuga alla golven igen och så ska jag våttorka dem.

Kan säga att det inte blev mycket sömn inatt.
Kroppen värker utav bara helsike.
Jag bannar mig själv för att jag inte gjorde som jag tänkt, samtidigt som det är skönt att det mesta är gjort.
Blev tvungen att ta en stark värktablett nu på morgonen, får se om det lättar och jag kan röra på mig.

Midi behöver inte komma över och hjälpa mig.
Ringde henne för att berätta det så att hon i god tid kunde planera om den dagen.
Då frågade hon om det var okej om hon och Mini kom förbi senare.
Självklart sa jag.

När dom kom så överraskade hon mig då hon gav mig en mobil.
Tänkte att du ska ha den här sa Midi.
Det är hennes gamla, hon har köpt en ny.
Så nu är jag ägare av en Iphone 6 s.
Å för mig som haft en Iphone 4 så är den givetvis sååå mycket bättre.
Frågade henne om hon inte hellre skulle sälja den för att få lite extra pengar men nej, mamsen skulle få den hade hon bestämt.
Se den som en del av 50 års presenten.
Ja men jisses namn så gulliga barn jag har, så omtänksamma och generösa.

Minns hur lycklig hon var när hon köpte den för 1 1/2 år sedan, kontant.
Men nu har hon köpt en Samsung 7 någonting.
Är inte så haj på siffror och bokstäver när det kommer till mobiler.

Mini hade lagt in appar och sånt som jag behöver och vill ha.
Det blev lite problem att få över alla mina foton från den gamla för Icloud fungerade inte som den tänkt men Mini löste problemet så nu har jag även dem på min "nya" mobil.

Nu kan jag ta bättre foton än vad jag kunde med min gamla.
Mini laddade ner snapchat så nu kan jag snappa om jag vill...hihi
Maxi skickade mig en snapchat från Borlänge där hon är just nu för att välkomna mig i gänget.
Vem vet, jag kanske blir mer aktiv på Instagram med en bättre kamera.
Det känns görsköj att ha en så fin mobil.
Vit framsida och baksidan är av guld.

Mini hade det fullt upp med att fixa både min mobil och Midis nya.
Han är verkligen en guldgruva som utan att ens sucka ställer upp och så är han så duktig när det kommer till mobiler, datorer och sån teknik.

Jag känner mig oerhört lyckligt lottad som har så fantastiska barn.

Det var med varmt hjärta jag la mig igår kväll nästan utdöd av trötthet.
Det var en kreativ dag.

Idag ska jag inte göra någonting.
Kan knappt röra mig.
Hela kroppen värker förskräckligt.
Så idag blir det att vila och försöka återhämta någon form av kraft.

Vad gör ni idag?

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!








6 kommentarer:

  1. Men oj va roligt o så gulligt gjort av dem :) visst är det skoj med en ny mobil blir nog skoj så är det så du börjar med instagram så säg till mig :) vill ju följa dig :) är inte så mkt på fb ..jobbet tar mkt tid ..men jag vill önska dig en fin kväll kram kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag blev jätteglad och jo det är skoj med en ny mobil.
      Jag har redan Instagram men har inte lagt ut så många bilder då kameran i förra mobilen var ganska så kass.
      Är väl lite ny och grön när det kommer till Instagram.

      Kram

      Radera
  2. Härligt! Vilka underbara barn du har <3
    Hoppas att du kommer att trivas med din nya mobil :)
    50 bast! Grattis! Tänk vad åren går! Fyller du 50 i år?

    Kramar Christina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja barnen är fantastiska!
      Jag tror säkert att jag kommer att trivas med mobilen.

      Jag fyller 50 den 19 Juni så på Måndag har jag min stora dag!

      Kram

      Radera
  3. Men så fina barn du har. Omtänksamma är dom som sin mamma:) Grattis i förskott. Kramar till dej

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja men visst är dom, mycket omtänksamma om sin mamma.
      Jag har sån tur!

      Kram

      Radera