måndag 10 juli 2017

12 år sedan Lillebror gick vidare...





Tiden går, man kan inte säga annat.
Sitter här i mitt kök, har fönstret öppet.
Det är lite regnigt ute.
Tänker på min lillebror, han som är en ängel.
Har svårt att fatta att det gått 12 år sedan vi fick det tragiska beskedet att han hittats död i sin lägenhet.
Minns fortfarande den ödesdigra dagen 10/7-2005.
12 år!

Tiden läker alla sår är egentligen helt idiotiskt att säga till någon som håller på att förgås av sorg men i det långa loppet tenderar det att göra det.
Det är som ett blödande sår som sakteliga läks.
Ärret finns alltid kvar även om det med tiden bleknar.
Och ibland kan den där otroligt starka, nästan förgörande sorgen komma över en när man minst anar det.
Men vi lär oss att integrera förlusten i vårt "normala" liv.
Och glömmer gör vi aldrig.

Den där katastrofala sorgen har lindrats, sen lång tid tillbaka.
Men jag tänker ofta på honom och saknar honom alltid.
Det går inte att komma från att han var alltför ung för att dö.
Bara 32 år gammal.
Ibland kan jag fundera över hur hans liv sett ut idag om han fortfarande levt?
Hade det varit ett gott och bra liv?
Hade jag haft brorsöner eller brorsdöttrar?
Hade han varit lycklig?
Nå det är ju frågor jag aldrig kan få svar på givetvis.

Han gick vidare innan han bildat familj.
Han lever kvar i våra minnen och mina egna vårdar jag ömt.
Idag kan jag le när jag tänker på honom.
När jag minns alla bus och ofog han gjorde när han var liten.
Le när jag minns glädjen jag såg i hans ögon då han umgicks med mina barn.
Minns våra kvällspromenader där vi diskuterade allt mellan himmel och jord.
Han var en rolig prick när han var på det humöret men hade även en tung och svår insida.
Alla har vi våra sätt både på gott och ont.

12 år, är en lång tid!

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!



6 kommentarer:

  1. Ja sorgen finns där alltid, min pappa gick bort för 25 år sedan o det gör ont nu o alltid ..ja jag har sol i dag :) trevligt när man är ledig hi hi kram å fin dag

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad skönt för dig att du fick sol idag, här har varit regn och gråa moln.

      Kram

      Radera
  2. Sorgen finns alltid kvar😢Men tiden går ändå
    Kram o ha en fin dag❤❤

    SvaraRadera
  3. Även om det gått massvis med år sedan mina föräldrar dog och sorgen efter dem har lagt sig - blivit lättare att bära har inte saknaden blir mindre, har man älskat någon finns den alltid kvar inom en och det är något vackert.
    Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack och lov att sorgen till slut bleknad, saknad ja det känner man alltid.
      Jag ser på min lillebror med glädje i hjärtat idag men det tog sina år att komma där jag är nu.

      Kram

      Radera