torsdag 13 juli 2017

Cyklade till Psyket...





Jo jag cyklade in till Psyket och bad kvinnan i receptionen att få en kopia av journalanteckningarna som överläkaren skrivit 31/5.
Jag fick det.
Hon sa att ett brev skickats till mig och jag sa att något sådant brev ännu inte kommit.
Cyklade ner på ICA och handlade några småsaker.
Cyklade till F-kassan.
Fick vänta i dryga 3 minuter innan dom öppnade.
Så upptäckte jag något konstigt.
Dom håller till i samma lokal som AF och Skatteverket.
AF var stäng-sommarstängt på Onsdagar.
Oops...

Nå jag var först på tur så jag lämnade in mitt papper, fick en kopia och så var det gjort.
Cyklade till Kvantum och handlade lite till innan jag trampade hemåt.

När jag kommit hem hade posten kommit.
Ett brev från Psyket.
Det står att dom skickar en kopia på journalanteckningen men ingen sån låg i brevet.
Undrar just om dom vet vad dom håller på med?
Dom kanske skickade journalanteckningen i ett annat brev, vad vet jag?
Varför inte göra det i samma kan man undra?
Onödigt mycket arbete.
Himla tur att jag tog ut den där journalanteckningen själv.
Hade säkert fått vänta ihjäl mig annars.

All kommunikation med F-kassan skickas till Östersund där det skannas in.
Är dom snabb där kan journalanteckningen finnas idag för min handläggare eller så kan hon se den i morgon.
Blir att ringa dit i morgon och höra mig för om hon anser att den duger.
Eller så måste jag få en ny läkartid och det måste vara en överläkare.
Har svårt att tro att Psyket kan bistå med det som det fungerar där under sommartid.
Eller alltid för det är alltid så krångligt med dom.
Jag får vänta och se.

Idag ska jag i alla fall inte åka någonstans.
Jag blir hemmavid hela dagen.
Känner mig väldigt utmattad och trött.
Sömnen fungerar inte (som vanligt) och det har varit väl mycket de sista veckorna.
Jag behöver vila, lugn och ro.
En dag utan grubbel och funderingar, men det lär ju inte bli plättlätt direkt.

Det här är verkligen en fars i många akter eller kanske hellre en tragedi.
Inget jag rekommenderar någon att gå genom.

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!

10 kommentarer:

  1. Men va tröttsamt för dig, inte klokt att landet stannar för det är sommar ..hoppas det löser sig ändå stor kram

    SvaraRadera
  2. Ja det verkar som att hela landet stannar på sommaren...i juli. Här i Finland också!
    Hoppas att det löser sej
    Kram

    SvaraRadera
  3. Hatten av för att du vågar belysa till oss läsare hur vården och F-kassan bemöter dig. Det är bra och inte minst viktigt att det kommer fram i dagsljuset (ju fler som berättar desto bättre) hur det egentligen fungerar i "laget Sverige" Jag har haft erfarenhet av att det inte bara är på sommaren det strular till sig när man behöver få tag i någon (läkare eller F-kassan eller någon annan instans) En lösning vore kanske om du har möjlighet att kunna få tag i en läkare via din vårdcentral som kunde skriva ett intyg till F-kassan om inte journalanteckningarna räcker för F-kassan.? Läkarna på vårdcentralen kan för övrigt med din tillåtelse få ut via psyk (läsa din journal och läkarintygen.) och därefter skriva ett intyg till F-kassan. (Så gjorde läkaren på min vårdcentral med med mig när ingen läkare på psyk fanns att tillgå.)
    Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för det!
      Ska väl ringa F-kassan senare idag och kolla upp.
      Har även hunnit fundera över vårdcentralen om nu inte Psyket får fram en överläkare (om det behövs alltså).

      Kram

      Radera
  4. Det blir så jobbigt och tungt när det strular så. Men hoppas det löser sig för dig nu i alla fall. Sommaren stannar mycket tyvärr, dom måste väl inse att folk finns på sommaren också...Ha det bra och stor kram.

    SvaraRadera
  5. Visst är det konstigt att hela Sverige får stanna av under sommaren?? Håller med dej att det du går igenom är tragiskt o funkar verkligen dåligt. Hoppas verkligen att dom gör klart nu så du får ett bekymmer mindre. Kramen till dej

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tyvärr är det så, inget fungerar över sommaren men det fungerar faktiskt inte optimalt under andra årstider heller.

      Kram

      Radera