fredag 14 juli 2017

En sån natt...






Somnade efter midnatt, vaknade till efter drygt två timmar.
Kände mig illamående och det började göra ont i bröstkorgen.
Gick upp på toa och kräktes ordentligt.
Kan säga att det inte var så himla mysigt.
Kände hur det började spränga mer och mer i bröstkorgen och ut mot ryggen.
Tog två stesolid och tog fram spikmattan som jag la i sängen.
La mig på den och drog täcket över mig.
Försökte andas lugnt och inte spänna mig.
Illamåendet rullade på men jag försökte "svälja" bort det.
Fokuserade på andningen och inte på hur jävla ont det gjorde.
Höll på i timmar.

Har aldrig tidigare varit med om att jag vaknar upp mitt i natten  och håller på att få en rejäl ångestattack.
Ångestattackerna brukar börja sena kvällen inte mitt i natten när jag sovit ett tag.
Idag känner jag mig mör.
Det gör fortfarande ont i bröstkorgen även om spikmattan hjälpte en del.
Ryggen känns som en blödande massa även om den inte är det.
Mycket sömn blev det inte.
Hjärnan är trött.
Huvudet värker.

Den här kroppen och knoppen blir jag aldrig klok på.
Fullkomligt oberäknelig, följer inte spelreglerna.
Den gör som den vill tydligen.

Nåja, vem sa att livet var lätt.

Idag får jag hem Mini.
Dax för mammavecka.
Har knappt hunnit fundera över att han kommer då sista veckan varit extremt rörig.
Tog fram färdig köttfärssås från frysen nyss.
Kokar pasta och gör en sallad till.
Känner att jag inte har ork att laga mat.
Så det får duga.

Maxi har nog kommit hem och har pojkvännen med sig.
Meningen är att jag skulle ha middag för dem, om dom nu kommer ihåg det vill säga.
Själv vet jag inte om jag orkar förbereda en bjudmiddag, kanske håller det så enkelt som en kaffe med dopp.
Vi får se för jag har inte pratat med henne än.

Känner mig så otroligt urlakad att allt känns jobbigt!
Men jag får väl bita ihop och göra det bästa av situationen.

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!




4 kommentarer:

  1. Usch att inte få sova o må så dåligt😕Förstår att det inte är nå kul... Trevligt att du får hem Mini nu 😄Ha en fin fredag😄Kram, kram❤❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är usch att må så dåligt och sova så lite.

      Varm Kram

      Radera
  2. I really like your blog.. very nice colors & theme.
    Did you design this website yourself or did you
    hire someone to do it for you? Plz answer back as I'm looking to design my own blog
    and would like to know where u got this from. thank you

    SvaraRadera
    Svar
    1. I used blogger's own templates when I designed my blog.

      Hugs!

      Radera