fredag 14 juli 2017

F-kassan...





Jag känner mig väldigt uppgiven, uppriven, förstörd.
Ringde handläggaren på F-kassan.
Hon kunde inte ge minsta lilla fingervisning om journalanteckningarna hjälper mig.
Bara om jag sa att inget mer kommer in i mitt ärende kunde hon sätta sig med det hon ska göra, bestämma huruvida jag har rätt till sjukpenning eller inte.
Så jag vet ju inte om detta räcker så jag antar att jag inte törs chansa utan får ringa Psyket på Måndag och kräva ett läkarbesök med en överläkare.
Vilket förmodligen inte går så bra.
Berättade om min kraftiga ångestattack jag haft denna natt, men oj så jobbigt...oja men inte lär det göra varken till eller från.
Tror min magkänsla har rätt när den säger att detta kommer att gå åt helvetet.

Så får jag reda på att Psyket skickat in journalanteckningarna i Tisdags.
Men hallå, det skulle dom ju absolut inte göra, det var ju min sak och jag skulle få hem den, vilket jag inte fått.
Vet vänsterhanden vad den högra gör eller?
Snacka om snurrigt alltså.
Dom gör alltså det dom säger sig inte ska göra men meddelar inte mig om att en ny deal gäller.

Nå posten kom och jag hade ett brev där från F-kassan.
Min ansökan om sjukersättning kommer förmodligen bli avslagen men jag har fram till den 27/7 att lämna synpunkter eller nya uppgifter.
Medicinsk och arbetslivsinriktad rehabilitering är inte uttömt.
Det mesta dom går på är den teamutredning som gjordes i Juni 2016 (den utredning som gick i F-kassans ledband).
I  princip står inget om den utredning om arbetsförmåga som AF gjorde i Jan-Maj.
Öjve!

Happy, happy...not!

Känns som en fin start på helgen.
Mini kommer senare, skulle egentligen komma kl 14.
Får se till att torka tårarna innan dess.

Ännu ett suck-inlägg, sorry!

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!



5 kommentarer:

  1. Försäkringskassan kan verkligen få folk på fall..
    Du borde inte bära på en mask inför din son (inte dina döttrar heller)utan berätta, vara ärlig med (om du inte har gjort det) hur din situation ser ut just nu.
    Fredagskram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dom vet hur situationen ser ut i det stora hela, detaljer går jag dock inte in på och jag försöker att inte visa Mini hur illa det är/känns för jag vill att han ska må bra och inte dras ner av min skit.

      Kram

      Radera
  2. I have read several excellent stuff here. Certainly price bookmarking for revisiting.
    I wonder how a lot effort you put to create
    the sort of excellent informative web site.

    SvaraRadera