tisdag 25 juli 2017

F-kassans nästa attack...

Igår kom sköterskan in till mig och hade ett meddelande från F-kassan till mig att jag behövde skicka in en blankett där det står att jag söker 100% sjukskrivning och inte 3/4. 
Jag ringde handläggaren och förklarade att jag visst skickat in en sådan. 
Hon tittar genom mina papper och visst, den blanketten låg där korrekt ifylld. 
Hon skulle vidarebefordra till den som har hand om mig. 

Mobilen ringer och det är en ny handläggare. 
Hon säger att det tar lite tid för dom har begärt in journalanteckningarna från läkaren som inte kunde skicka in läkarintyget.
Jag frågade givetvis varför?
Jo för dom var tvungen att avgöra om jag mådde såhär dåligt redan då (innan) eller om det är bara nu. 

I värsta tänkbara fall så kommer inte juni räknas eller som absolut värst räknas det bara från i Fredags och det läkarintyget.
Vilket innebär att jag kan bli helt utan pengar i Juni och Juli. 
Trots att jag är inlagd och ska vila upp mig och försöka hämta krafter för att orka leva så slipper jag inte från F-kassan och grubblerier om vad dom kan tänkas hitta på. 

Som om jag INTE skulle mått dåligt tidigare i sommar. 
Fan det har jag ju gjort i åratal och det sista året har varit rent ut sagt överjävligt. 

Nån vidare lugn och ro genererar inte detta trots att jag går på stesolid var 6;e timme. 

Suck,suck,suck!
Å så blev inte natten särskilt bra heller...

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!

8 kommentarer:

  1. Oj vad jag lider med dej. När jag sitter och läser vad du skrivit känner jag att jag blir fruktansvärt arg på Försäkringskassan!!. Men för i h-vete!! låt kvinna vara i fred och få en chans att andas !!! Ibland känns det som att dom bara sitter och vänder papper utan att veta att ditt papper fanns där redan. Nej! dom måste ringa och oriva dej igen....Man blir fruktansvärt arg känner jag. Inte konstigt att folk mår dåligt när dom håller på som dom gör. Hoppas innerligt att allt ordnar sig så du slipper oroa dej om pengar också...Varma varma kramar från mej till dej.

    SvaraRadera
  2. Nós tropeçou aqui de um diferentes endereço web e pensei que eu pode também checar
    as coisas. Gosto do que vejo então só a seguir-te. Ansiosos
    para investigando sua página web repetidamente.

    SvaraRadera
  3. Känns när jag läser ditt inlägg som F-kassan aldrig trott eller tagit dig eller läkarna på allvar att du varit och fortfarande är sjuk. Och nu plötsligt går det upp ett ljus för F-kassan att du kanske mår sämre än de trodde.
    Inte konstigt i så fall att du bara fick avslag hela tiden från F-kassan och att aldrig dina intyg som F-kassan fick in dög för dem.
    Kram och sköt om dig ♥

    SvaraRadera
  4. Men stackare där, jag har saknat dina kommentarer men har jobbat så mkt men nu när jag sitter här så slog det mig ingen Millan så jag fick komma hit o se detta :( gör ont att läsa hur dem gör mot dig!!! jag hoppas dem löser detta..är du kvar där nu ? ta hand om dig kram kram

    SvaraRadera
  5. Ja...vad säger man...annat än att FK är en riktig tortyrinstitution. Hur har det kunnat bli så här i vårt samhälle? Du blir ju torterad!
    Jag förstår ärligt talat inte vad de sysslar med på alla myndigheter? Detta gäller ju inte bara FK. Migrationsmyndigheten är ett annat sorgligt exempel. Vad händer?
    År 2017 behandlas människor som ickevarelser utan vare sig känslor eller värde. Det är för banne mig inte klokt!!!!
    Om du inte får pengar för juni och juli så är det ytterligare en skandal. Nu får de skärpa till sig!! Jisses vad arg jag blir och ledsen för dig. Du förtjänar inte det här...ingen gör det!
    Stor kram och hoppas du står ut och att du får bra hjälp!!!

    SvaraRadera
  6. Det är inte klokt hur FK agerar. Jag tycker att det är FK som skulle behöva en rehabilitering och lära sig hur man agerar på ett sätt som hjälper människor istället för att stjälpa.
    Bra att du inte ger dig! Du är en kämpe och kommer att ta dig igenom detta!

    Ta väl hand om dig!
    Kram Christina

    SvaraRadera
  7. Så bedrövligt! Blir alldeles matt och känner med dig! Hoppas att du verkligen får den lugn och ro som du behöver. Det kan inte vara meningen att sjuka människor ska behandlas så här! Måtte våra politiker och FK sansa sig och se över alltihop! Kram på dig/ Mormor

    SvaraRadera
  8. With havin so much content and articles do you ever run into any problems of plagorism
    or copyright violation? My website has a lot of exclusive content I've either authored
    myself or outsourced but it seems a lot of it is popping it
    up all over the web without my agreement. Do you
    know any solutions to help stop content from being ripped off?
    I'd genuinely appreciate it.

    SvaraRadera