onsdag 19 juli 2017

Jag visste det...





Efter den lilla regnskuren igår kväll försökte solen göra sitt yttersta för att visa sig igen.
Det var verkligen växlande väder igår.
Morgonen började med sol som övergick till massa moln som blev till regnmoln och en skur regn och så lite sol igen.
Sverige har definitivt väder.

Nå som sagt, gårdagen.
Min handläggare på F-kassan ringde mig efter lunch.
Hon frågade om jag skulle lämna in något mer i mitt ärende, jag sa att jag jobbar på det.
Då säger handläggaren att hon läst genom journalanteckningarna och i dessa framkommer inget nytt som dom inte redan vet och som gör någon skillnad för mig, alltså avslag.
Och det var ju precis den känsla jag hade själv och som jag sa till den tillfälliga kuratorn att jag var säker till 99% att det inte räcker med endast journalanteckningarna.

Det känns så virrigt i skallen att jag inte ens känner jag mig säker på att ett nytt läkarintyg ( eller det som inte är inskickat) hjälper mig?

Kuratorn ringde inte igår så då bör hon ringa nu på morgonen.
Ska bli intressant att höra hur det gått för henne och jag vet ju exakt vart jag står just nu efter handläggarens samtal igår.

Tycker detta börjar bli tjatigt nu.
Inte trodde jag att det skulle bli lätt men nu tycker jag det är väl krångligt.
Ingen dans på rosor direkt.

Fortsättning följer...

Nå gårdagen gick men inte mycket mer än så.
Fick så himla ont i magen efter att handläggaren ringt.
Å ett ordentligt ångestpåslag.
Hade jag kunnat krypa ur mitt skinn, hade jag gjort det.

Åt det sista av pastan och köttfärssåsen och sallad till det.
Vad jag ska laga för mat idag vet nog inte ens gudarna.
Är helt tom i hjärnan.
Tror dock att jag har pastagratäng i frysen som jag kan ta fram.
Å då kanske jag klarar mig utan matlagning idag med.
Kan inte minnas sist jag var så oerhört anti mot matlagning men jag känner att jag inte orkar.
Har ingen energi att lägga på det.
Har ingen energi att lägga på något alls.

Nu ska jag sätta mig på altanen igen med en kopp te.

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!









12 kommentarer:

  1. Hoppas att du kan finna ro och koppla av trots alla dessa turer med fk.
    Försök att släppa det en stund och gör något som du kan njuta av att göra, något som du mår bra av.

    Stor kram!
    Christina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Försöker men det är inte enkelt just nu.

      Kram tillbaka!

      Radera
  2. Men hur tänker dom. Har dom tänkt bryta ner dej ännu mera än du redan känner dej. Håller med om att dom börjar göra detta ärende tjatigt. Undrar hur dom tänker o vad dom går efter. Dom har fått läkarintyg räcker inte det då kan man tycka?? Inte konstigt att folk mår dåligt o bara sämre efter såna här människor som bara rör till det. Håll ut vännen. Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja du jag vet inte hur dom tänker alls.
      F-kassan är väldigt duktig på att bryta ner redan sjuka människor.

      Kram

      Radera
  3. Men alltså hur tänker dom nu...
    Styrka skickar jag dig😘
    Försök ha en fin dag
    Kram😘💕❤

    SvaraRadera
  4. Känns som om din eller dina handläggare på F-kassan verkar ha bestämt sig för att ge avslag utan att i större mått mätt sätta sig in i den dokumentation som finns och oavsett hur tydliga och utförliga intygen än må vara.
    Försäkringskassan har så hårda krav. De har blivit så omänskliga så att det blivit näst intill löjeväckande hur de behandlar folk. Det är nog få människor hur sjuka dem än må vara som i dagsläget INTE får beviljat när de ansöker om sjukpenning alternativ sjukersättning.
    För F-kassan är den som ansöker bara en siffra.
    Det är skrämmande att se hur välfärden fungerar. Och sämre välfärd kommer det att bli för oss som redan ligger om alliansen får som de vill. Och det skrämmer mig.

    Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lite så känner jag med.
      Kuratorn har i alla fall ringt.
      Hon har sett till att en sk sjukskrivningskoordinator tagit kontakt med både handläggaren samt chefen för F-kassan här i staden för att på något vis komma fram till vad det är som saknas med tanke på att ingenting godkänns.
      Hon ska höra av sig när hon vet mer.
      Eventuellt skickas läkarintyget som Psyket håller på in eller så måste jag få en akuttid till överläkaren som jobbar denna vecka.
      Kuratorn verkar väldigt handlingskraftig må jag säga.
      Det är ändå svårt att koppla av och inte tänka...
      Varit vaken sen 02 i natt efter ca 2 timmars sömn så jag känner mig väldigt mör.

      Kram

      Radera
  5. Alltså är dem kloka?? kan ju inte tror det, ser dem inte?? vad dem utsätter dig för?? blir grrrrrrr fick läsa 2 ggr då du skrev te du brukar som jag ha kaffe :) hoppas det löser sig ändå varm kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, dom är inte riktigt kloka!
      Och jo jag dricker förutom kaffe även te emellanåt...hihi

      Kram

      Radera
  6. You really make it appear so easy with your presentation however I to find this topic to be really something that
    I believe I'd by no means understand. It seems too complicated and very broad for me.
    I am taking a look ahead for your subsequent submit, I'll attempt
    to get the hold of it!

    SvaraRadera