fredag 7 juli 2017

Jisses är det strul eller...





Bara tvärkompå att jag skulle ringa kuratorn för att påminna om att hon skulle kolla läkarintyget, så det blev skickat alltså!
Och hon ringde upp.
Nu var det däremot krångel.
Denna läkare som jag fick var INTE en underläkare som det stod i Psykets papper.
Han var en medicinkandidat.
Så han hade tydligen inte rätt att skriva sjukintyg tillbaka (som jag behövde den 1/6 och framåt).
Kuratorn hade suttit och diskuterat med "Bakjouren" under sin lunch och kommit fram till att det gick att använda sig av förra läkarens journalanteckningar som ett komplement och sen denna läkares intyg från i Onsdags.

Jag var tvungen att godkänna att dom fick skicka in journalanteckningarna som förra läkaren skrivit(det visade sig att läkaren skrivit mycket tydligare i sina anteckningar än i läkarintyget).
Nå har jag något val?
Fick godkänna det men kände mig skeptisk.

Fick brevet från F-kassan med posten där det står att dom överväger att neka mig sjukpenning.
Blev tvungen att ringa dit.
Min handläggare svarade inte men en annan handläggare ringde upp( min handläggare är trött i halsen och vill inte tänja den och prata i telefon).
Förklarade situationen och hon sa att journalanteckningar godtas som ett komplement.
Hade jag absolut ingen aning om.
Men nu känner jag mig lika oviss som alltid!

Dom skickar in journalanteckningar samt läkarintyg från i Onsdags.
Kommer det att bära, hjälpa mig?

Och om jag inte ringt min kurator idag för att påminna  om läkarintyget, hade det bara blivit vilande då?
Jag har ingen aning....och jag vet verkligen inte hur det kommer att bli.
Kommer min ansökan godkännas eller inte?
Har ingen som helst aning idag!

Jo jag är trött, hemskt less, ofantligt uppgiven över allt som inte fungerar som det borde.
Vem kan jag lita på i dagsläget?
Det har visat sig....INGEN!

Så trött på strul och halvnegativa besked.
Jag behöver lugn och ro.
Inte ett hjärta som slår i 190 knyck.

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!

Ps, Är det någon som funderar över om huruvida jag mår psykiskt dåligt?



4 kommentarer:

  1. Herregud! Det verkar inte vara någon ordning eller reda alls på psyk där du bor. Hur kan de strula till det på detta viset? Det äventyrar ju så mycket för dig. (Tycker att medicinkandidaten åtminstone borde ha vetat om att han inte får skriva sjukintyg.)
    Du borde få fokusera på ditt mående i stället för att behöva slåss mot både sjukvård och den myndighet som ska vara din och allas trygghet när vi blir sjuka. Det ska inte behövas kännas som att du fått en käftsmäll och att rullgardinen har dragit ned för dig. Självklart kan du inte må så bra just nu.Vore konstigt annars...
    Kramar ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, ingen sim helst ordning är det.
      Just nu bara snurrar det i skallen på mig.
      Blir ingen helg i lugn och ro direkt.

      Kram

      Radera
  2. Nä fy vad trist det är för jävligt att det skall behöva vara på det viset ..jag tycker så synd om dig vännen att det är den som är sjuk som skall behöva dra i trådarna!! hoppas dem löser dett åt dig på ett bra sätt ...stor kram <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är mycket tråkigt!
      Får se vad som blir av detta.

      Kram

      Radera