måndag 31 juli 2017

Måndag igen och ånyo en vecka av väntan...





Konst jag har hängande i min hall.
Denna konstnär heter Bia Peterson och verkade i Ångermanland.
Han föddes i Hammar, Nyland i Ytterlännäs socken.
Vilket år han dog vet man inte (enligt Wikipedia).
Han var som konstnär autodidakt och bedrev självstudier under resor till Norge, Frankrike, Spanien och Amerika.
Hans konst består av stilleben och landskap utförda i olja, tempera, pastell eller oljekrita.

Jag har några tavlor hängande av honom i mitt hem.
Tavlor som min finaste Pappelino en gång i tiden köpt.
Just för att han var en konstnär inom närområdet.
Jag gillar dom jag har.
Under tiden jag jobbade inom hemtjänsten så hittade jag en och annan Bia hos pensionärerna jag gick till.

I dag är det alltså Måndag igen.
Denna vecka borde jag få F-kassans dom.
Dom kan väl inte dra ut på det hur länge som helst.
Det knyter ihop sig som en stor klump i magen av oro.
Det har gått relativt bra att låta bli att grubbla på det för mycket i helgen men det har märkts på det sätt att jag ingen energi haft.
Har legat mycket i helgen.
Inte orkat sitta uppe.

Provade att sitta ute på altanen igår flera vändor men det gick inte.
Jag känner mig tröttare än tröttast även om jag sover bättre än på länge.
Natten har inte inneburit några mardrömmar (tack för det!) men jag vaknar ofta.
Det blir inte riktigt sådär sammanhängande som jag hade önskat men ändå mycket bättre än tidigare.
Man får vara glad för det lilla!

Ute är det grått och tråkigt.
Önskar mig ett sjudundrande åskväder men än så länge har det inte hänt.
Tror det åskat en gång denna sommar och då snabbt övergående.
Men vem vet, endera dagen kanske jag får uppleva mitt favoritväder.

Mini ringde igår kväll.
Han har det bra för sig själv hemma hos sin pappa när han och nya hustrun är på bröllopsresa.
Mini hade lite funderingar om infrysning av mat.
Tur han har sin mamma att vända sig till.
Det var mysigt att prata bort en stund med honom.

Så vad händer idag då?
Jag ska väl cykla bort till närbutiken och hämta paket från Apotea.
Det borde komma idag.
I övrigt blir det väl att vänta.
Å jag som idag har sånt tålamod för det...not!

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!






4 kommentarer:

  1. This is an excellent site, could you be eager in doing an interview regarding just
    how you designed it? If so e-mail me!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Well now I do not have your mail so I can not write to you!

      Hugs!

      Radera
  2. Vad spännande att få se en av dina tavlor och kul att få höra om och bekanta sig med en för mig ny konstnär. Tack!
    Härlig målning!

    Ha en findag! Kram

    SvaraRadera