måndag 17 juli 2017

Måndag och ny vecka igen...





Solen lyser.
Det är lite skymoln på himlen.
Inte så varmt.
I går regnade det.
Det gick bra det med.
Sommar innebär väder, inte alltid vad folk vill ha.
Själv nöjer jag mig med vad som är.
Gillar både regn och sol.
Och allra bäst ett sjudundrande åskväder.

Har suttit ute på altanen i timmar under sen natt/tidig morgon.
Det är en trevlig känsla att sitta där långt, långt innan världen vaknar.
Ibland bättre än att ligga kvar i sängen när jag ändå inte kan somna om.
Tyst och lugnt.
Lite fågelkvitter.
Få bilar.
Bara jag...

Vad innebär dagen då?
Jag ska ringa Psyket och se om den där tillfälliga kuratorn kan ringa mig per omgående.
Vem jag ska fråga efter vet jag inte, fick inget namn, vet bara att denna människa kommer tillbaka idag från sin semester.
Så många kan ju inte jobba där att dom inte skulle kunna lista ut vem min kurator menade att tillfälligt ersätta henne.
Det borde gå.
Om hon ringer ska jag se om hon kan hjälpa mig.
Känner att det inte är någon idé att ringa upp till Psyket, prata med sköterskan som inte förstår mig och heller förmodligen inte bryr sig för hur det går för mig.
Bortkastad tid.
Så det är planen för dagen och den räcker, mer än så behöver jag inte ta mig för idag.

Till middag serveras rester.
Har både pasta och köttfärssås samt kokt potatis, stek och sås i kylskåpet.
Ni ser, jag gör allt för att slippa laga middag.
Jag har helt enkelt ingen ork för det denna mammavecka.
Men utan mat blir vi trots allt inte, rester fungerar hur bra som helst och det ska ju inte slängas, utan ätas upp.

Funderar om jag ska försöka komma mig för och vika undan sängkläderna jag tvättade förra veckan.
Det borde kanske vara dax för det, eller vad tror ni?
Som vanligt blundar jag för det jag borde göra eller egentligen så ser jag inte vad som borde göras.
Selektivt seende kanske.

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!


12 kommentarer:

  1. Jag tror också att du gör klokt (just nu i alla fall) i att inte ringa psyket. Den eller dem du pratat med i sommar har ju som du skriver inte varit så brydd om att hjälpa dig. Bra att du försöker tänka utanför boxen =)
    Idag blir det spagetti och köttfärssås till middag hemma hos mig. Lättlagat mat eller rester om man så har hemma är nog så gott att äta.
    Hoppas att du fick tag i och att du får prata med den tillfälliga kuratorn.
    Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Än så länga har kuratorn inte ringt men min ordinarie kurator har lämnat henne ett meddelande och så har även jag.
      Bara fortsätta vänta alltså!

      Kram

      Radera
  2. Här är det lite mulet. Få se om det regnar än idag... Ha en fin början av veckan😄Kram❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!
      Här är det just nu blandat väder, sol och moln men jag tror inte att det blir regn.

      Kram

      Radera
  3. great points altogether, you just won a brand new reader.
    What might you suggest in regards to your post that you made
    a few days in the past? Any positive?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Not, yet, I´ll wait and see.

      Hugs!

      Radera
  4. Ja allt får man hålla i o trist är det, men jag hoppas det kommer bli bra! här lyser solen men varmt vet jag inte ska väl bli 20 ca men jobbar hoppas du haft en fin helg vännen kram på dig <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Låter som du får en fin dag, härligt!

      Kram

      Radera
  5. Mulet väder är det även här idag, men det känns ok för mig eftersom jag planerar att sitta inne och pyssla. Spagetti och köttfärs är en klassiker som alltid går hem, åtminstone hos mig, så det låter smarrigt. Skönt att ha färdiglagad mat att ta av när humöret och orken tryter.

    Önskar dig en fin vecka!
    Kram Christina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man får anpassa sig efter vädret.
      För mig spelar det ingen roll, regnar inte hos mig men är heller inget toppväder.
      Bestämde mig för serier på laptopen, och det duger för idag.

      Kram

      Radera
  6. Tänk att du bara får vänta på kuratorer mm som lovat höra av se ...Du har en ängels tålamod söta du. Kram till dej

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, jag har absolut inget tålamod kvar längre men inget annat val än att vänta. *L*

      Kram

      Radera