måndag 3 juli 2017

Ny vecka och Måndag igen...





Det vackra vädret sa tack och försvann.
Visst himlen var molnig under gårdagen men solen sken och det var varmt ute.
Nu har det dragit ihop sig och vem vet vad det blir för väder idag.
Mobilen säger regn så jag får se.

Mini har inte vaknat ännu.
Han verkar ha kommit in i sommarfeeling för han kliver upp ganska så sent.
Som det ska vara under sommarlovet.
Det har inte blivit någon gemensam frukost i helgen för att han stigit upp så sent och jag inte orkat vänta.
Jag har däremot hållit honom sällskap, druckit kaffe när han ätit sin frukost.

Nu klev han minsann upp men jag tror att han ska åka till syster Midi och sova där några nätter.
Något dom planerat då Midi har flera lediga dagar denna vecka.
Fick inget klart besked igår men jag tror det lutar åt det hållet.

I såna fall blir jag ensam några dagar.
Tro vad jag ska hitta på då?
Om jag känner mig rätt så blir det inget särskilt.
Känner mig fortfarande off.

På Onsdag ska jag till kuratorn.
Sista gången innan hennes semester.
Har som vanligt bokat en förmiddagstid.
Tycker att det alltid är bättre.
Avskyr sena eftermiddagstider för då är jag inte människa.

Klockan 10 är bästa tiden för mig.
Då hinner jag morgna till mig och göra sånt jag brukar göra i lugn och ro.
Klockan 09 gör mig mer stressad.
Och efter 12 är helt värdelöst då min hjärna plockar sig själv i bitar, jag är så trött och har dåligt fokus.

På tal om annat så har jag sett klart "Downton Abbey".
Det känns riktigt sorgligt ska jag säga.
Ett underbart kostymdrama tog sitt slut.
Var tvungen att se sista avsnittet ännu en gång.
Nu har jag ingen aning om vad jag ska se på?
Några förslag på bra serier?

Nå dagen har börjat så den får fortsätta rulla på efter bästa förmåga.

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!


6 kommentarer:

  1. Ja det ser ut som att det kan komma regn nu här med. Ha en fin måndag🙋😄Kram❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag bara väntar på regnet nu.

      Kram

      Radera
  2. Kan tipsa dig om en bra tv - serie du kan se på svt play: Jamestown. Brittisk serie (samma skapare som gjorde Downton Abbey)
    Finns en annan serie som har visats på svt (vet inte om man fortfarande kan se hela tv-serien på svt play) Tv-serien heter i alla fall Poldark och är en serie som också är bra.
    Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tipsen, ska kolla någon dag om det är något som passar mig.

      Kram

      Radera
  3. Today, I went to the beach with my kids. I found a sea shell and gave it to my 4 year old daughter and said
    "You can hear the ocean if you put this to your ear." She placed the shell to her ear and screamed.
    There was a hermit crab inside and it pinched her ear.
    She never wants to go back! LoL I know this is completely off topic but I had to tell someone!

    SvaraRadera