måndag 31 juli 2017

OMG, skam den som ger sig och en sån lättnad...





ÄNTLIGEN!
En kvinna från F-kassan ringde i eftermiddag och sa att nu är mitt ärende behandlat.
Jag får hela min sjukskrivningsperiod godkänd.
Från den 1 Juni till den 30 September.
Hon tyckte att det varit många turer i detta ärende och jag kunde inte göra annat än hålla med.
Hon skulle göra en utbetalning för den 2/6-20/7.
Första dagen går ju bort, karensdag.
Pengarna bör vara på mitt konto på Onsdag.

WOW!
Nu kan jag betala hyran samt de 5000 jag lånade till förra hyran.
Jag kan göra mig skuldfri och andas lite lättare.
Jag blev alldeles skakis i hela kroppen under samtalet och hjärtat bankade så jag trodde det skulle hoppa ur kroppen på mig.

Ringde Älskade E och hon trodde att något allvarligt eller tråkigt hade hänt.
Men jag var bara chockad.
Och känner mig fortfarande det.
Och så känns det gudomligt skönt, att slippa bära på detta tunga ok av ovisshet.

Kanske jag kan få lite lugn och ro nu när jag konstant slipper oroa mig för hur allt ska bli.
Fattar ni hur glad jag känner mig?
Så glad att det bara snurrar i skallen på mig.
Och det är nästan lite svårt att förstå att det är sant.
Att alla vedermödor jag gått genom givit resultat.
Att jag blev både trodd och förstådd.
Eller det är väl kanske inte direkt jag som blivit mer trodd på, läkarintyg och journalanteckningar lär väl ha gjort mig och mitt mående tydligare.

Men som sagt OMG!

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!

22 kommentarer:

  1. Förstår att det är en lättnad för dig! Härligt att höra och att FK säger något som känns lite mänskligt. Stor kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är verkligen en lättnad även om jag just nu går an som en duracellkanin utan att göra något vettigt alls!

      Varm Kram

      Radera
  2. Förstår att du är extra glad och lättad. Blir glad för din skull att du äntligen får din sjukpenning och att du dessutom får retroaktivt från första juni.
    Nu måste du unna dig någonting fint,bra eller gott för att fira att du äntligen fick rätt mot F-kassan.
    Glada kramar till dig ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för alla dina empatiska kommentarer under den här svåra tiden.
      Jag är glad men fattar det inte riktigt än.
      Tror att jag ska se till att äta något riktigt gott på Fredag när Mini kommer hit igen.
      Hoppas jag får tillbaka krafterna så jag tycker att matlagning blir roligt igen!

      Varm Kram

      Radera
  3. Härligt, härligt😄😄Såå glad för din skull😍💕
    Kram❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, jag är oxå glad, dock aningen chockad fortfarande!

      Varm Kram

      Radera
  4. Åh va härligt att läsa, det glädjer mig att det gick så bra för dig hurra!! pusta ut o njut kram kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack finaste Eva, jag ska nog klara av att pusta ut men inte riktigt än, fungerar som en duracellkanin, känner mig så speedad, behöver en natts sömn så detta får landa i mig!

      Varm Kram

      Radera
  5. Åh, så skönt att få positivt besked! /Mormor

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var så ljuvligt skönt efter allt detta som varit!

      Varm Kram

      Radera
  6. Så glad för Din skull!
    Mitt hjärta blöder av sorg när jag läser Dina inlägg, fast jag inte känner Dig....

    Kramizzz Sari-Anne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för din kommentar och omtanke!
      Det värmer gott, sommaren har inte varit lätt för mig.

      Varm Kram

      Radera
  7. I've read a few just right stuff here. Definitely value bookmarking for
    revisiting. I surprise how a lot attempt you put to make the sort of excellent informative website.

    SvaraRadera
  8. Så skönt att det löst sig, måste kännas som en lättnad!! Kram fina du!! <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp lättnad men har inte klarat av att lägga mig än men det kommer...

      Varm Kram

      Radera
  9. Hey are using Wordpress for your site platform?
    I'm new to the blog world but I'm trying to get started and set
    up my own. Do you need any coding expertise to make your own blog?

    Any help would be really appreciated!

    SvaraRadera
    Svar
    1. I use a deployed platform, no more complicated than that.
      There are different themes of appearance, color, shape, style in the language.
      No coding in that way, do not need to do that with this platform.
      If needed, I ask my 18 year old son who is very good at all what computers are called.

      Hug

      Radera
  10. Men äntligen!! och stooort grattis att allt vände till det positiva för dej!! Jag är såå himla glad när jag läser det. Jag kände på mig att det skulle ordna sig....och då blir jag så glad att det verkligen blev så:) Fira nu o bara njut, och framför allt må gott vännen. Kramar i massor :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, det känns jätteskönt!
      Ska ta det lugnt nu och njuta!

      Kram

      Radera
  11. Äntligen!
    Skönt att det hela ordnade sig <3

    Önskar dig en underbar fortsättning på dagen och veckan!

    Kram Christina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja det är väldigt skönt!

      Varm Kram

      Radera