onsdag 5 juli 2017

Onsdag och dax för kuratorsamtal...





Kuratorsamtal idag.
Jag cyklar in efter 09 nån gång.
Behöver få ur mig frustration, oro och ångest.
Inget hände igår, ser likadant ut idag.
Så prata behöver jag verkligen.

Det positiva igår var att Mini ringde.
Han och Midi var på väg hem från en bytripp.
Han hade fått ett par blå jeans av sin syster.
Det första blå jeansen på runt 5 år.
Han brukar vanligen köpa svarta jeans.
Han var jätteglad, det sjöng i luren när han pratade.

Så min tänkta siesta blev inte av.
Var precis på väg att somna när Mini ringde.
Det var inte ens lönt att prova igen.
Men väl värt att höra Minis så glada röst.

Hängde framför laptopen.
Försökte se en serie.
Inser att jag inte såg alls för vet knappt vad det var för serie.
Gick ut på altanen och försökte sitta där.
Gick in direkt.
Kunde inte slappna av helt.
Det mesta kändes så meningslöst igår.
Hade fortfarande väldigt ont i bröstkorgen efter panikångestattacken.
Och andningen fungerar inte normalt.
Andas för ytligt, glömmer att djupandas.

Idag är en annan dag.
Solen skiner men det är molnigt.
Gruvar mig för att cykla in till byn när jag mår som jag gör.
Har egentligen inte den energi som krävs.
Det blåser så det blir säkert motvind oxå bara för att göra det extra jobbigt.
Men jag har inget val.
Är tvungen.
Kan inte avboka för då får jag betala eftersom det är för sent att göra det.
Måste prata annars blir jag tokig(are).

Så jag får bita ihop, klä mig och cykla iväg.
Och hoppas på att kuratorn kan vara till stöd och hjälp.

Nu ska jag värma en kopp kaffe och sen ska jag göra mig i ordning (det sistnämnda betyder att borsta tänderna och klä mig).

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!









1 kommentar: