tisdag 11 juli 2017

Senaste nytt från Psyket...





Känner mig riktigt less.
Inget hade kommit in till F-kassan idag heller.
Ringde Psyket, fick prata med en annan sköterska än igår.
Hon skulle kolla upp med läkaren.
Jag bad att hon skulle ringa mig efteråt så jag får klara besked, så jag vet vad som gäller.

Det gick några timmar så ringde hon upp.
Läkaren har skickat hem journalanteckningen till mig så jag måste själv lämna in den till F-kassan.
Läkarintyget kommer INTE att skickas in då han bara är underläkare och inte kan gå över en överläkares ord.
Det sas att så var bestämt i Fredags men så sa inte kuratorn till mig.
Frågan är om hon förstod eller om detta bestämdes efteråt när kuratorn gått därifrån?
Jag vet inte.

Sen säger människan att F-kassan inte skickat till dom att det behövs komplettering av läkarintyget.
I detta fall kan dom "faktiskt" inte göra något för att hjälpa mig.
Jag sa att min handläggare sa det muntligt i telefonen till kuratorn i Onsdags och att jag fått hem ett brev från F-kassan om detta.
Nå det gills tydligen inte.
Bara om F-kassan skickar en tydlig förfrågan till Psyket om komplettering kan dom hjälpa mig.
Och det kan ju även vara så att F-kassan underlåter sig att skicka detta till Psyket för att lättare kunna neka mig sjukpenning, vad vet jag egentligen?

Nu väntar jag alltså på att posten ska leverera detta brev som läkaren skickat (journalanteckningarna) så att jag kan cykla in till byn och gå in på F-kassan och lämna det där.
Det är sommar och posten kommer väldigt sent och vem vet, brevet kanske inte ligger i lådan idag heller.
Om enbart det kommer att hjälpa mig har jag ingen aning om.
Har en väldigt oroskänsla i magen att det inte kommer att räcka.

Jag vet inte hur det är med er, men alla dessa turer har gjort min hjärna mer än snurrig.
Så meningslöst bortkastad tid på både läkarbesök, läkarintyg och VÄNTAN!!

Jag har lust att bara lägga mig ner och GE UPP!

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!


7 kommentarer:

  1. Alltså! Alla dessa turer fram och tillbaka, otydliga besked, kommunikationsbrist mellan FK och sjukvården, oklara rutiner, ja all röra som är - inte blir någon frisk av det! Något är fruktansvärt galet! Hoppas det löser sig för dig, det är inte mänskligt att behöva kämpa så för hjälp när man är sjuk! /Mormor

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja många turer blir det.

      Varm Kram

      Radera
  2. Hej! Brukar läsa din blogg men inte kommentera. Gå till psyket och hämta dina journalanteckningar. Det är ett minimum av besvär för dom att skriva ut den. Jag skulle inte lita på posten. Arbetar själv inom vården men inte inom psykiatrin. Du har rätt att hämta pappren, tänk om dom kommer bort! Lycka till

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tipset och kommentaren, ska göra det det under förmiddagen idag.

      Kram

      Radera
  3. F-kassan brukar sällan (även om det händer ibland) skicka till läkare och begära kompletteringar. F-kassan skickar oftast en begäran om komplettering brevledes till den som söker sjukpenning/sjukersättning och då ligger det an på den som sökt att få fram diverse intyg till F-kassan. Så det verkar vara en massa tjoller som du blev serverad av sköterskan du pratade med idag. Tycker nog som Anonym skriver att du ska fara till psyk (om du inte redan gjort det) och begära ut en kopia på journalanteckningarna.
    Det handlar om ditt liv din framtid så jag tycker att psyk har hanterat ditt ärende mycket dåligt. Du har all anledning att vara både less, arg, ledsen, förtvivlad, bestört osv....
    Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Enligt Psyket görs det aldrig så.
      Har nu varit med om två gånger då F-kassan bara skickar brevet till mig så Psyket lär inte vara uppdaterad på hur det fungerar.
      Ska cykla dit idag och hämta journalanteckningarna.

      Kram

      Radera
  4. Every weekend i used to pay a visit this web site, as i wish for
    enjoyment, for the reason that this this website conations in fact fastidious funny stuff too.

    SvaraRadera