lördag 29 juli 2017

Sitter i köket...





Har fönstret öppet.
Kaffet har just gått klart
Så nu blir det en härlig kopp nykokt kaffe för mig.

Jag har legat länge i sängen idag.
Har inte orkat kliva ur den.
Känner mig konstigt bräcklig och svag.
Men det var väldigt skönt att ligga i min egen säng.
Sjukhussängar ger jag inte mycket för, dom är inte särskilt sköna.
Och för att inte tala om kuddarna, nej tacka vet jag min egen säng och mina egna sängkläder.

Gårdagen var lugn.
Jag gjorde inte så mycket.
Cyklade iväg och hämtade ut medicinen.
Pratade en del i telefon.
Kom ihåg att laga lite mat men det blev en sen middag.

Till natten så krossade jag propavanen som dom gjorde på psyket.
Det ska bli mer effektfullt om man gör så.
Fruktansvärt äckligt är det dock att svälja.
Har fått sova men jag har vaknat ofta och det har tagit sin stund innan jag somnat om.
Å nu är jag då äntligen uppe och klädd.

Vad jag ska göra idag har jag ingen aning om.
Förmodligen inget särskilt.
Vattna blommorna måste jag göra, det var ju mer än en vecka sen sist.
Men utöver det finns inga planer alls.

I helgen ska jag försöka att inte stressa upp mig och grubbla över F-kassans kommande beslut.
Men nog känns det att jag inte längre går på stesolid.
Den där krypande ångesten är tillbaka igen.
Och det var ju förvisso väntat.
Lite konstigt tycker jag nog att det är då jag fått stesolid 3 gånger per dag och från en dag till en annan ska jag klara mig utan, ingen nedtrappning alls.
Men läkare är läkare och det är ju dom som bestämmer!

Nå nu är jag åter tillbaka till verkligheten och det är Lördag!

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!



2 kommentarer:

  1. Hoppas att du får en fin dag
    Kram❤❤💕

    SvaraRadera
  2. Somebody essentially assist to make significantly articles I might state.

    That is the very first time I frequented your web page and thus far?
    I amazed with the analysis you made to create this particular submit incredible.
    Wonderful activity!

    SvaraRadera