söndag 16 juli 2017

Söndag, en helg går fort...





En liten söt tavla som bor ute på min inglasade altan visar jag idag.
Det sägs vara nån lokal konstnär som målat den, knappast någon känd sådan.
Nå jag har alltid haft tavlor på väggen ute på min altan.
Förr om åren, innan den blev inglasad, så tog jag in dem på hösten.
Nu sen inglasningen har jag inte kommit ihåg att göra det men har inte märkt av någon särskild nötning på dem.
Nu har jag heller ingen dyr konst hängande där ute, tycker mest att det är mysigt då jag har en hel stor vägg där.
Brukar även ha blommor i väggamplar mellan tavlorna men det blev inget av det i år.
Så har jag två fasta lampor som jag tänder när det börjat bli mörkare ute.
Än är det inte tid för det.
Det är fortfarande i princip ljust dygnet om.

I går hände inte så mycket.
Både Mini och jag var lite off.
Han låg i sängen och tittade på youtubeklipp större delen av dagen och jag och min ångest häckade i köket.
Försökte lägga mig att vila men det var hopplöst.

Gjorde enkel middag.
Grillade korv och gjorde pommes i ugnen.
Hade sallad till.
Mest för att jag inte orkar laga middag (har tappat lite gnista där just nu).
Tog fram en låda ur frysen igår kväll med stek och sås.
Så det får bli dagens middag.
Ska koka färskpotatis och haricots verts till.
Å så svartvinbärsgelé förstås.

Det är skönt att ha färdigt i frysen att ta fram när jag som i helgen fullkomligt tappat lusten för matlagning.
Kan knappt komma på mat jag skulle kunna laga till.
Det står still i skallen.

Finaste Pappelino ringde igår och sa att han ställt en påse tidningar på bron.
Oops, vi hade inte låst upp ytterdörren nere så det gick inte att komma in.
Nåväl, jag gick ner och hämtade påsen med veckotidningar så nu har jag massor av såna att bläddra genom.
Lite tidsfördriv för mig.
Tittade på ett korsord igår men det gick minsann inte alls.
Det bara snurrade i skallen och kunde inte plita ned ett endaste ord.
Min hjärna jobbar med annat än nuet.

Jag gick och la mig tidigt.
Ville se sista avsnittet av " 7 miljoner steg längs Nilen".
En trevlig dokumentär jag sett tidigare men då mitt minne är så dåligt så minns jag aldrig riktigt ett helt program.
Mycket behändigt då Kunskapskanalen visar sina program flertalet gånger..hihi
Låg och tittade tills kanalen släckte ner för natten och sen blev det tyst och jag kunde inte somna.
Hjärnan hade massor att snurra runt i, försökte att inte delta men det var svårt.

Nåväl, somnade efter 02 och vaknade innan 04 så nä inte så mycket sömn i natt heller.
Känner mig som vanligt trött.
Försöker lägga upp strategi för morgondagen.
Vad jag ska säga till Psyket för att få dom att lyssna på mig.
Typ lite sånt snurrar i skallen just nu.

Men jag har sol idag igen, alltid något positivt, och jag har Mini hos mig vilket är väldigt bra just nu då jag är så jäkla svart inombords.
Han lättar upp mitt sinne åtminstone kortare stunder.

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!


4 kommentarer:

  1. Tavlan ser jättefin ut. Nu när min son jobbar och har matlåda med sig blir det definitivt inte ett uns av rester kvar efter våra middagar. (Det blev det inte innan sonen började jobba heller)
    Det kanske är läge för dig att kontakta den "tillfälliga kuratorn " du har.(Eller om du har någon vän/vänner som du kan prata av dig med) Du måste få prata av dig ordentligt - bolla dina tankar, oro och funderingar med någon. Du kan inte gå och må så dåligt som du gör och hålla alla dina bekymmer för dig själv. Det varken funkar eller är hälsosamt i längden.

    Pepp och Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den kuratorn kommer inte tillbaka från sin semester förrän till veckan.
      Vet inte ens vad människan heter så det kan bli svårt att söka rätt på hen, meningen är att den kuratorn skulle ringa mig någon gång under v 29.
      Har tyvärr inga vänner i dagsläget som jag kan prata "om det här".
      Har jag märkt...

      Tack för vänliga ord och omtanke!
      Kram

      Radera
    2. Synd att du inte har någon av dina vänner som du kan prata med om detta. En tung börda är alltid lättare att bära om man är fler.
      Jag antar att dina vänner har svårt att sätta sig in i hur det egentligen ser ut för dig just nu - att de är oförstående till din situation eftersom deras tillit till samhället förmodligen är en helt annan än din.
      Behöver du skriva av dig, bolla tankar med någon så får du gärna mejla mig om du vill. Det är bara du ber mig om min mejl adress så får du den.
      Kram ♥

      Radera
    3. Tack så mycket fina du för den möjligheten, ska fundera över det.
      Å du har rätt, de flesta sk "vänner" har svårt att saker ur annat perspektiv än sitt eget, vill inte ge mig ut på djupare vatten än jag redan gjort så jag har lagt ner det.

      Idag ska jag försöka få tag på den tillfälliga kuratorn, har redan ringt Psyket och blir uppringd vid 9, får se om det går att få tag på denna kurator och att hen ringer mig omgående.

      Varmaste Kramen!

      Radera