söndag 30 juli 2017

Söndag och vilodag...






Idag vilar jag igen.
Det enda jag gjort sista strax över veckan.
Och när jag skriver vila så är det verkligen det jag gör.

I Torsdags fick jag lov att gå ut på en liten promenad på psyket.
Helt och hållet ensam, utan vårdare som följde med.
Känslan var fantastiskt ljuvlig.
Det kändes som jag inte varit ute på flera år.
Frihetskänslan skuttade i bröstet på mig.
Jag gick en runda uppe mot skogen.
Det var otroligt vackert där.
Eller så tyckte jag det bara för att jag varit instängd närmare en vecka.   
30 minuter fick jag för mig själv, 30 härliga minuter.

Nu sen jag blev utskriven från avdelningen får jag gå precis vart jag vill men gör det inte.
Känner mig kraftlös, bräcklig och skör.
Jag nöjer mig med mitt sovrum, köket, toaletten och altanen.
Det räcker gott just nu.

Jag får sova bättre nu än tidigare hemma men det blir inte lika bra som när jag låg inlagd.
Vaknar ofta på nätterna och inatt vaknade jag ur den där mardrömmen jag blir jagad i.
Den som får mig så förskräckligt rädd.
Konstigt nog somnade jag om även om det tog lång tid.

Nu har jag varit hemma i närmare två dygn och dagarna går.
Pratade med Midi igår under förkvällen.
Vi kom fram till att ingen av oss förstår vart sommaren tagit vägen.
Hennes har försvunnit i arbete och mitt i dåligt mående.
Men snart är Juli förbi och Augusti tar sin början.

Till veckan borde jag få veta vad F-kassan beslutar angående min sjukpenning.
Från när den räknas.
Jag håller tummarna hårt för att hela sjukpenningstiden blir gällande.
Annars vet i f-n vad jag gör?
Då måste jag fundera på den där plan B som jag inte har en lösning på.

Men idag är det bara Söndag så jag fortsätter vila och slutar grubbla.

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!




16 kommentarer:

  1. Önskar dig en fin vilodagssöndag!

    Kram Christina

    SvaraRadera
  2. Hoppas nu att F-kassan hör av sig till dig inom närmaste dagarna.
    Det gör du rätt i att vila fullt ut.
    Sommarkram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det gör givetvis jag med.
      Tack för sommarkramen, här har det verkligen varit sommarvärme de sista dagarna.

      Kram

      Radera
  3. Bra att du inte grubblar för du kan inte påverka det som komma skall , jag håller tummen, annars får du vända dig till soss dem får hjälpa dig då så klart!! låter som du får en fin söndag stor kram till dig

    SvaraRadera
    Svar
    1. Soc är inte så lätt att vända sig till sen tar det en jävla tid med.
      Kram

      Radera
  4. Hoppas att ångesten ger sej! Vet inte om jag hinner med ngt inlägg idag...återkommer i nästa vecka. Det är så mycket nu då M har ledigt.Idag har vi varit på tumanhand till Kokkola.Nu har jag franska potatis(pommes) o köttbullar i ugnen. Sonen har beställt så vi ska tro att han börjar repa sej nu
    Ha en fortsatt fin söndag

    Kram,kram :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hoppas det med men än så länge ger det inte med sig.
      Härligt att ni varit på tu man hand.

      Kram

      Radera
  5. Hoppas allt ordnar sig för dig och det gör det säkert och bra att inte grubbla för mycket. Ha en skön söndagskväll. Jag har jobbat i hemtjänsten i helgen och är ledig i morgon och ska då till simhallen och ta emot några kunder. Det blir lite mycket men det är ju bara en period . Stor kram till dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det hoppas jag med.
      Oj, så du jobbar men det kan ju vara roligt med variation!

      Kram

      Radera
  6. Mitt första besök här så jag hoppas du snart mår bättre och att du får sova utan mardrömmar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för titten och det hoppas jag med!

      Kram

      Radera
  7. Hey there! I just wanted to ask if you ever have any
    issues with hackers? My last blog (wordpress) was hacked and I ended up losing many months of hard
    work due to no data backup. Do you have any
    methods to prevent hackers?

    SvaraRadera
    Svar
    1. No I have not have any of that problems your mention!

      Hugs!

      Radera
  8. Hey, I think your blog might be having browser compatibility issues.
    When I look at your blog in Safari, it looks fine but when opening in Internet Explorer, it has some overlapping.
    I just wanted to give you a quick heads up!
    Other then that, very good blog!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thanks for your quich heads up.
      I really can´t say why this is happening.
      I¨m not in control of that particular things on my blogg.
      Hope that it´s not so difficult to read or follow anyway!

      Hugs!

      Radera