söndag 9 juli 2017

Tidig Söndagsmorgon och nattmara...





Solen skiner, jag är uppe sen många timmar tillbaka.
Just nu dricker jag mitt kära morgonkaffe.
Vad vore en morgon utan det?

Helgen har hitintills varit allt annan än rolig.
Hjärnan går i 190 knyck hela tiden och jag är spänd som en fiolsträng.
Har t.o.m huvudvärk, förmodligen spänningshuvudvärk.
Det känns som att allt är kaos i mitt liv just nu.
Undrar hur länge det ska hålla på så här?

Det är svårt att leva i nuet.
Funderar hela tiden på om det kommer att lösa sig.
Å hur mycket engagemang jag måste lägga ner i det.
Det finns ju så mycket som jag egentligen inte kan göra.
Sitta i telefonen och kolla upp min status överallt, men det ger ändå inga svar.
Kommer Psyket att skicka iväg det dom ska göra till F-kassan eller måste jag se till det på egen hand?
Just för tillfället handlar det om att få in journalanteckningarna samt läkarintyget.
Hur svårt kan det va?
Det bara snurrar i skallen när jag tänker på alla turer som varit.

Man ska f-n inte vara sjuk för att klara av alla turer med F-kassan, Psyket, Läkare, Kuratorer, AF, ja alla som är inblandade.
Man ska inte lida av psykisk ohälsa.
Man ska ha nån extraresurs av kraft hela tiden.
Den där energin som inte finns.

I natt fick jag sova några timmar men vaknade upp ur världens vidrigaste mardröm.
Den där som är återkommande, där jag blir jagad.
Jag springer för glatta livet genom snårskog, river upp benen och armarna och är så fruktansvärt skräckslagen men vet inte vem som jagar mig.
Vaknar alltid upp precis när någon tar tag i mitt flygande hår...
Efter det kunde jag inte somna om igen.
Det tog nästan en timme innan jag andades normalt igen och värsta skräcken lagt sig.
Jag avskyr den mardrömmen.

Planerna för dagen handlar enbart om att överleva.
Få timmarna att gå med minsta möjliga kraftinsats.
Ska blanda en tablett och se om huvudvärken ger med sig.
Sen blir det väl att titta på nån serie som jag inte kommer att minnas något av.
Hihi, det är för bedrövligt.
Men det är som sagt sol idag igen.
Alltid något att lägga på plussidan.

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!








7 kommentarer:

  1. Ja du det är inte klokt!! att dem låter folk må sådär usch fy...lider med dig det vet du jag avskyr allt med fk men sol är ju ett plus här är det sådär men men jobb hela dagen kram å va rädd om dig vännen <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du har så rätt, det är inte klokt.

      Kram

      Radera
  2. Lider verkligen med dej😘
    Hoppas att du får sol idag☀
    Kram😘❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack vännen och jo solen har visat sig från sin bästa sida idag!

      Kram

      Radera
  3. What's up, constantly i used to check weblog posts here in the early hours in the morning, for the reason that i
    like to find out more and more.

    Have a look at my page External Hemorrhoids ()

    SvaraRadera
  4. Tyvärr försämrades välfärden enormt mycket tack vare att alliansen fick sitta i åtta år. De hann rasera mycket på dem åren. Det var då b.l.a F-kassan på allvar började dra mattan under fötterna på sjuka å svångremmen drogs åt allt hårdare och hårdare för människor som hade en låg inkomst, blev sjuka, arbetslösa, funktionshindrade osv. Myndigheter och politiker måste se på realistiska alternativ om sjuktalen ska minska. Inte hårdare regler eller minska på ersättningen för dem sjuka (för den är ju redan så låg som den är för dem med lägsta ersättningen. Och det är ingenting man kan leva gott på som alliansen ska ha det till) Nu hoppas jag att F-kassan har fått in ditt sjukintyg och journalanteckningarna tills på Måndag. Det känns helt orimligt att du ska vara tvungen att ha koll på att saker ska fungera när du själv är i väldigt dåligt skick. Men jag vet hur det är. Fick själv jobba som ett tok när jag sökte sjukersättning för att få min rätt. (Fick avslag flera gånger.) Fick hålla koll på alla inblandade i mitt ärende så allt blev rätt och visst blev det strul inte bara en gång utan massvis med gånger. Och mitt i allt detta så var jag i så dåligt skick att jag undrar än idag hur jag klarade av alla "hemska" turer med f-kassan, sjukvården och diverse andra inblandade.

    Stor Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag håller helt med i det du skriver.
      Sen hoppas jag ju givetvis att jag ska slippa dubbel/trippelkolla att alla inblandade gör sitt jobb men jag får nog tyvärr göra det ändå.

      Jag undrar oxå hur jag klarar av denna skit?
      Gör egentligen inte det men ingen hjälper så jag har inget val.
      Själv är bästa dräng tror jag man säger!

      Kram

      Radera