tisdag 11 juli 2017

Tisdag och väntan...





Inga journalanteckningar eller läkarintyg hade kommit in till F-kassan igår fm.
Ringde Psyket.
Blev uppringd av sköterska, berättade om mitt dilemma.
Vi gick genom allt mycket noga.
Hon sa att hon skulle se till att allt blev inskickat (prata med läkaren och så).
Var in på mina sidor sent igår kväll men ingenting...
Se då gick en dag till.
Har bara viss tid på mig att skicka in sk. kompletteringar och vill inte skicka in i sista minuten.
Måste väl ringa dit igen om inget hänt under förmiddagen.
Sa jag att jag känner mig jättetrött på sånt här?
Förstår inte vart svårigheten sitter?
Det borde väl vara så enkelt att göra en kopia av journalanteckningen som skickas med läkarintyget och så typ trycka på en knapp-skicka-och sen har F-kassan det!

Under denna väntetid så fungerar jag nämnvärt dåligt.
Jag har en eskalerande ångest dagligen.
Är så rastlös inom att jag vill krypa ur mitt skinn men blir i stället mer eller mindre paralyserad.
Får tvinga mig till dom mest simplaste saker.
Som att se till att jag äter...

Denna väntan tär för mycket tycker jag.

Ute är det grått idag igen.
Igår fick vi lite regn men det var inte så farligt mycket.
På sena eftermiddagen sprack det upp lite så jag gick ut på altan och fotade himmeln.
Som alltid blir det läckra bilder.
Dagens foto togs då igår.

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!


6 kommentarer:

  1. Jag hade påtalat det , hur dem kan utsätta dig för det som dem gör!! hoppas det löser sig varm kram vännen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu vet jag vad som gäller...

      Kram

      Radera
  2. Hoppas på att allt löser sig snart
    Kram❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Givetvis hoppas jag på det med men just nu känns det inte så.

      Kram

      Radera
  3. Fy skäms för denna behandling de ger dig även på psyk... Som om det inte räckte hur F-kassan behandlar dig.

    Det första jag tänker på när jag läser ditt inlägg är om din kurator visste (vilket hon säkert gjorde) att dina intyg inte skulle hinna skickas till F-kassan i tid innan hon gick på semester så kunde hon åtminstone ha hört av sig till dig och berättat/informerat dig innan hon gick för dagen. Sedan att hon verkar ha lämnat detta vind för våg det sista hon gjorde när hon gick på semester utan att be någon annan som jobbar på psyk att se till att dina intyg med säkerhet hamnade hos F-kassan. Ja det ser inte så bra ut (i alla fall inte ur min synvinkel) Nu känns det mera som om (kuratorn och de som är inblandade i ditt ärende) inte tar så allvarligt på att intygen måste in till F-kassan. Att de helt enkelt inte lägger/har lagt så mycket tid eller energi på att det ska gå din väg. För dig är detta däremot på riktigt - ingen lek. Jag tror inte de på psyk verkligen kan förstå eller ens sätta sig in i hur din situation ser ut - vad det gör med dig både psykiskt och fysiskt när de inte kan göra sitt jobb utan lämnar det med en massa frågetecken.
    Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är en jäkla karusell och idag har jag fått mer klarhet i snurret, vilket jag inte egentligen tycker är till min fördel.
      Skrev ett inlägg om det.

      Å du har så rätt-detta är ingen lek för mig och jag känner mig ytterst besviken på alla inblandade.

      Kram

      Radera