onsdag 5 juli 2017

Upp och ned...





Kuratorsamtal idag.
Där gick det upp och ner men mest ner.
Kuratorn fick tag på handläggaren på F-kassan.
Hon hade varit sjuk (handläggaren alltså).
Min sjukskrivning är inte godkänd kom hon fram till.
Men jag får en möjlighet att träffa läkare inom två veckor för ett starkare sjukintyg.
Läkarintyget måste innehålla mer synbara medicinska observationer.
Wow, få en läkartid på psyket mitt i sommaren.
Kuratorn skulle försöka fixa det.
Jag hann bryta ihop både en och flera gånger medans jag satt där.

Kände att jag inte klarade av att sitta kvar så vi avslutade med orden att hon skulle fixa läkartid så fort som möjligt.

Ringde Midi när jag gick därifrån, började gråta.
Då ringde det i mobilen, jag avslutade och det var kuratorn.
Hon hade fixat läkartid kl 14.00 idag.
Oj, oj, oj vilken bedrift.

Så jag måste cykla in till byn än en gång.
Och träffa en vilt främmande läkare igen.
Och jag måste visa hur jag verkligen mår, ta av masken.
Inte skärpa till mig som jag så ofta gör när jag ska på möten.
Läkarintyget måste vara starkt och hållbart.

Känner mig så fullkomligt knäckt nu att jag inte riktigt vet hur jag ska orka men jag måste..

Mini kommer hem senare idag.
Det blir rester till middag, kommer inte orka laga middag.

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!

6 kommentarer:

  1. Det gick ju snabbt att få en läkartid! Hoppas att det går bra.Håller tummarna👍
    Kramar i massor❤❤❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det gick verkligen snabbt, kuratorn var själv alldeles förvånad.

      Kram

      Radera
  2. Dagens försäkringskassa har helt spårat ur. Vi svenskar har betalt skatt för att få vård när vi är sjuka. Men människor som är sjuka tillåts inte att vara sjuka utan måste slösa sin tid på att kämpa mot en myndighet där känslokalla, hjärtlösa människor sitter. Jättebra agerat av din kurator att så snabbt ordna fram en läkartid. Jag hoppas verkligen att du fick en bra läkare som kan skriva tydliga intyg till F-kassan.
    Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag håller helt med dig i det du skriver.
      Läkaren var bra, väldigt noggrann och grundlig.
      Nu hoppas jag att det blir som han lovade mig att det nya läkarintyget kommer att godkännas av FK.

      Kram

      Radera
  3. Tänk vad känslokallt allt har blivit. Vilken press du har på dej hela tide, inget vidare det. Bra av henne ändå att fixa en tid så snabbt....men nog är dom pitemeterviktiga 😖. Håller tummarna för dej nu att allt går bra. Kramen till dej

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag är tacksam att kuratorn kunde fixa en tid så snabbt, annars hade jag varit tvungen att fixa det själv.
      Jag hoppas att det går vägen denna gång, läkaren var bra och lovade mig ett starkt och tydligt intyg som kommer att godkännas.

      Kram

      Radera