lördag 5 augusti 2017

Cyklar/går alltid förbi...





...dessa ljuvliga träd när jag ska in till byn.
Tycker dom ser så härliga ut.
Får alltid en känsla att det skulle vara mysigt att ligga på toppen och spana in himlen.
Nu tror jag förvisso inte man kan göra det men drömma får man alltid göra.
Det står säkert 14-15 stycken i rad och alla är så där mjukt klippta och formade.

Idag bjuder vädret på grå nyanser.
Det ser ut att kunna regna men vem vet, det kan ju dra vidare.
Liknande väder var igår men då trängde solen fram emellanåt och det var riktigt varmt ute.
Men nåt regn föll inte, i alla fall inte där jag bor.

Mini kom igår redan runt lunchtid.
Jag gick ut och hjälpte honom bära in packningen.
Känslan inom mig var härlig.
Varm och intensiv.
Det är två veckor sedan han var hos mig sist och visst har vi pratat i telefon, chattat och setts en gång under den tiden men det är inte samma som att ha honom här.
Så igår blev en hel del prat.
Vi satt både ute på altanen, i köket och i biblioteket.
För mig var det ganska så intensivt men kändes ändå fint.
I do love my son very much, you know!

Till middag grillade jag kebabspett och till det blev det pommes frites i ugnen, vitlökssås och en härlig sallad med allt möjligt gott i.
Det var supergott.
Å vi var båda väldigt hungriga när vi satte oss till bords.
Å det var mysigt att ha någon att äta med och slippa sitta själv.
Efter maten tog vi varsin glass till efterrätt.
Gott det med.

Dagen blev fin.
Men jag blev tvungen att lägga mig i sängen och vila.
Slumrade en liten stund.
Orkade vara uppe under kvällen tack vare det.
Vi satt återigen ute på altanen och pratade till runt 21 snåret.
Det var mysigt.
Älskar att ha mitt hjärta här.
Även om jag fortfarande känner mig bräcklig, svag och skör så känner jag mig lite mer hel när han är hos mig.

Idag låter jag dagen bli som den blir.
Har köpt goda tekakor till helgfrukost.
Klurar lite över middagsmat men har inte bestämt mig vad det kan bli.
Vilar i sängen när jag behöver det.
Njuter av Minis sällskap.
Tar det allmänt lugnt.
På så sätt ska jag nog orka vara den bästa mamma jag kan vara för Mini.
Det gäller att fördela resurser på ett sparsamt sätt.
Komma ihåg vilan.
Inte ta ut mig för mycket.

Jag tror det blir en fin dag!

Vad hittar ni på idag?

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!


9 kommentarer:

  1. Här tror jag att det blir rätt så lugnt...har huvudvärk😕Mår inte så bra. Så det blir nog mest vila skulle jag tro. Ha en fin lördag👍😄Kram❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas huvudvärken inte blivit värre så dagen blivit bra ändå!

      Kram

      Radera
  2. Hey there! I could have sworn I've been to this website before but
    after reading through some of the post I realized it's
    new to me. Anyhow, I'm definitely glad I found it and I'll be book-marking and checking back frequently!

    SvaraRadera
  3. Vad härligt att läsa ditt inlägg. Det kändes lugnare och ljusare och spirar av hopp. Skönt att du har din älskade son hos dig. Förstår att du njuter av det.
    Ha en skön lördagskväll.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är skönt att ha Mini här.
      Inlägget kanske är ljusare men allt är relativt, det går upp och ner från en dag till en annan, ibland från en timme till en annan men jag kämpar!

      Kram

      Radera
    2. Förstår det. Har varit där själv...vilken klyscha...klart jag inte varit. Jag är inte du. Men jag mådde så dåligt en tid att jag började fundera på att ta mitt liv...det var verkligen svart då och inget jag önskar någon. Det är fullständigt vidrigt att känna så. Men ångesten var så stark då att jag kunde inte hejda tankarna. Det var nattsvart åt alla håll.
      Kram igen

      Radera
  4. Everything is very open with a clear clarification of
    the challenges. It was truly informative. Your site is very helpful.

    Many thanks for sharing!

    SvaraRadera