onsdag 9 augusti 2017

Men det är ju Onsdag idag...





...var helt säker på att det var Tisdag men det var ju följaktligen gårdagens dag.
Ja inte blir man särskilt klok på alla veckans dagar, kan ju ordningen på dem och så men det vimsar lätt till sig.
Tur det finns almanackor, mobiler, laptops som kan hjälpa när stillestånd råder.

Nåväl vi är alltså mitt i denna vecka.
Eftersom det är Onsdag så åker värdfolket till sin stuga så att jag och Mini blir ensam här i huset.
Känns skönt.

Inga planer finns för dagen.
Jag håller mig fortfarande åt det softare hållet.

Sömnen i natt blev inte väldans bra den heller.
Inget sammanhängande, ryckigt med allt för många uppvaknanden och svårigheter att somna om igen.
Jag klev upp för ganska så länge sedan, kokade kaffe och satte mig på min kära altan.
Allt var lugnt och stilla, bara nån enstaka bil som körde förbi.
Långt innan grannarna vaknade.
Det är som mer behagligt att sitta där än att snurra runt i sängen som en karusell.
Lite kyligt var det allt så jag fick ta på mig långärmat och sockar.
Så kan man börja sin alltför tidiga morgon oxå.

Igår kom det brev från F-kassan.
Det var slutbeskedet rörande ansökan om sjukersättning.
Avslag givetvis.
Hade inte väntat något annat.
Jag låg ju inlagd på psyket när slutdatumet för att skicka in extra uppgifter var så det blev inget gjort av det, vilket även står i beskedet.
Nå inte att jag låg inlagd på psyket utan att inga fler uppgifter kommit in.

Läkaren jag träffade samma dag som jag blev inlagd sa att jag skulle ta det soft med sjukersättningen, man kan överklaga eller söka om.
Så jag orkade inte lägga ner något i det just då, var liksom inte i något bra skick eller på ett bra ställe i livet..
Vet i alla fall att jag gärna skulle vilja ha denna läkare att skriva ett nytt medicinsk underlag för en ny ansökan.
Tror inte på att överklaga, det brukar sällan fungera.

Men jag får ta det senare, orkar inte tänka på det just nu.
Får bankande huvudvärk bara att skriva om det.

I övrigt var gårdagen lugn men jag var ytterligt trött.
Det märks att sömnen blivit sämre.
Känner mig totalt kraftlös.
Ingen ork till något.

Vi åt resterna av pizzan jag gjorde i Lördags.
Det enda jag gjorde var att hacka ihop lite fräsch sallad och duka bordet.
Det gick det med.
Idag måste jag dock laga middag.
Om jag kunde komma på vad?

Det står still i skallen.
Vill inte göra något som är för komplicerat.
Något enkelt och gott får det bli men vad?
Måste leta upp något i frysen.
Får se vad det kan bli?

Tja det blir väl dagens enda vettiga görande, komma på vad jag ska göra till middag och sedan laga till det.

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!








8 kommentarer:

  1. Här blev det en sisådär natt med värk😕
    Till mat blir det nypotatis o ugnskorv. Slipper lättare undan. Sen så blir att fara o handla mat o lite annat. Ha en fin onsdag😄Kram❤

    SvaraRadera
  2. Här blev det rester från gårdagen i form av stekt makrill och till det ett mos gjort på potatis, palsternacka och morot. Jag råkade dock ta för mycket salt i moset så nu har jag varit konstant törstig i flera timmar....
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Låter gott förutom moset med för mycket salt i. *L*

      Kram

      Radera
  3. Här blev 3 stekta ägg på jobb :) lite kvarg på kvällen ..jäkla fk kan dem inte fatta!! vad händer nu då? stor kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lätt inte fel med stekta ägg.
      Nej F-kassan fattar inget.
      Blir att överklaga, men det tror jag inte fungerar.
      Får ansöka igen om sjukersättning med en bättre läkare.

      Kram

      Radera
  4. Jobbigt att din sömn är så dålig hela tiden, och jobbigt att man ska måsta tänka på mat också när man egentligen inte orkar. Ta hand om dej. Kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, önskar att sömnen gick till sig någon gång men det verkar svårt.
      Och ja, det är aningen jobbigt med middagsmat, har inte fått tillbaka feelingen för det än.

      Kram

      Radera