onsdag 2 augusti 2017

Mitt i veckan...





Vaknar upp och inser att det redan är Onsdag.
Oj vad denna sista vecka liksom svischat iväg.
Jag har varit hemma i fem dygn nu sen jag blev utskriven från den Psykiatriska slutna vårdavdelningen.
5 dagar och vad har jag åstadkommit?
Inte ett skapandes jota.
Ingenting.
Nada.

Och oj, så skönt det är att känna sig totalt kravlös.
Det sköna i kråksången är att jag faktiskt inte behöver göra annat än återhämta mig, försöka bli lite starkare och vila.
Å det klarar jag av bara fint.

I morse vaknade jag tidigt och gick upp direkt.
Blev tvungen att starta upp datorn och gå ut på banken och se där låg de, mina pengar.
Äntligen liksom.
Betalade hyran, lånet på 5000 kronor samt elräkningen (ska vara betald den 4/8) så nu har jag kunnat betala alla mina räkningar.
Det känns skönt, en enorm lättnad och befrielse.
Och några månader framöver behöver jag inte bekymra mig alls över utgifterna, det finns pengar till dem.
Å den känslan är mer än skön ska ni veta.

I morgon så har jag tid hos sommarkuratorn.
Minns inte så mycket från vårt förra möte.
Var så upprörd och virrig då, det hade ju blivit prat om en ev orosanmälan.
Nu tror jag inte den blivit gjord då jag inget hört.
Men som sagt, jag minns inte riktigt samtalet vi hade med varandra.
Har en känsla att denna kurator är lite annorlunda än min egen, de jobbar säkert på olika sätt.
Å detta lär bli det sista samtalet med henne för min kurator kommer tillbaka i mitten av Augusti och vi har en inbokad tid under hennes första vecka efter semestern.

Tänkte att jag skulle helghandla efter det mötet.
Mini kommer till mig på Fredag och jag ska få rå om honom i hela två veckor på raken.
Det ska bli härligt och jag tror att det blir bättre än dom sista gångerna han varit hos mig då jag varit så stirrig, ångestfull och oroad.
Nu kan jag koppla bort det och bara njuta av att ha honom hos mig, precis som det ska vara och kännas.

Strax ska jag klä mig och cykla bort till närmsta affären.
Behöver mjölk till kaffet.

Hoppas ni får en härlig dag alla fina!

Kramen om!







18 kommentarer:

  1. I’ve been absent for quite a while, but now I remember why I used
    to love this website. Thank you, I will try and check back more often. Fantastic posts btw.

    SvaraRadera
  2. Låter bra😄💛Jag fick pengar idag, så räkningar blev betalade. Bara familjen kommer upp här så ser vi vad som händer idag😄Ha en fin onsdag💚Kram❤

    SvaraRadera
  3. Hello to all, because I am really eager of reading this web site's post
    to be updated on a regular basis. It carries fastidious information.

    SvaraRadera
  4. Tycker du att sommarkuratorn känns bättre att prata med än din ordinarie kurator kanske du ska fråga om du får gå hos sommarkuratorn fler gånger (i alla fall under ett tag så du kan greppa om du vill fortsätta hos din ordinarie kurator eller om det är läge att byta kurator.)
    Skönt för dig att du snart får ha mammatid med din son igen. Och i två hela veckor dessutom. Som du skriver kan du nu när du slipper oroa dig slappna av fullt ut och bara vara mamma när han kommer "ler".
    Soliga Kramar ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är skönt att få hit Mini igen och ha honom här länge.
      Ja du får se hur det känns med sommarkuratorn, just nu känns det bara jobbigt, är så slutkörd på, känns som luften gått ur mig och sen har jag inte fått nån påminnelse idag om att jag har tid i morgon så jag hoppas det inte är strul på gång.

      Kram

      Radera
  5. Many thanks for sharing this story. I'm certainly fed up with struggling to find relevant and intelligent commentary on this subject.
    Everyone nowadays seem to go to extremes to either drive home
    their point of view or suggest that everybody else in the
    world is wrong. thank you for your brief as well
    as relevant understanding.

    SvaraRadera
  6. Låter underbart! Härligt att höra att du är på G.

    Ha det fint! Och njut av dagen :)

    Kram Christina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är underbart att det löste sig men det lär dröja en stund till innan jag är på G igen.

      Kram

      Radera
  7. Det är så skönt att det löste sig för dig, och att du nu kan koppla av med Mini :) blir nog jätte bra...kram kram <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är så himla skönt att det löste sig och jag ser verkligen fram emot Minis ankomst på Fredag!

      Kram

      Radera
  8. Having read this I thought it was extremely enlightening.
    I appreciate you spending some time and energy to put
    this content together. I once again find myself spending a
    significant amount of time both reading and commenting.
    But so what, it was still worth it!

    SvaraRadera
  9. Thank you for this superb write-ups. Keep sharing fantastic articles!

    SvaraRadera