måndag 7 augusti 2017

Ny vecka...





Ja men då går vi återigen in i en ny vecka.
Denna veckas agenda är helt tom.
Jag har ingenting särskilt inplanerat.
Och det är just vad jag behöver nu.
Att göra ingenting, slippa passa tider, bara vara.

Jag har ju förvisso Mini här men han är ju självgående idag så det krävs inget dygnet runt pysslande med honom.
Men vi har pratat väldigt mycket sen han kom till mig I Fredags och det har varit mysigt.
Jag har även pratat en del med Midi via telefonen i helgen, oxå det mysigt.

Igår drog Mini iväg.
Han och några kompisar skulle ha en Harry Potter filmkväll.
Jag hörde knappt när han kom hem i natt.
Han är duktig på att tassa och smyga.

Själv har jag haft ånyo en jobbig natt då jag vaknat upp ideligen och haft svårt att somna om igen.
Hoppas verkligen att jag inte är på väg tillbaka till det som var innan jag blev inlagd då jag inte sov något alls och innan det ytterst lite.
Det kan ju inte ska vara nog med två veckors hygglig sömn och sen tillbaka till vad som varit.
Håller tummarna på att dessa två nätter utgör undantag.

Helgen har varit skön men jag har varit väldigt trött och slut på.
Tur att jag kan stänga in mig i mitt sovrum när det behövts.
I går försökte jag se en gammal Wallander med Rolf Lassgård.
Men fy vad otäck den var.
Kunde inte se hela på raken utan var tvungen att ta andningspauser och lugna ner mig mellan varven.
Snacka om att vara fjantig, inte för att jag kan se vad otäckt som helst men tidigare har jag klarat av att se både Beck och Wallander, trots bestialiska mord utan att få dåndimpen.
I går var tydligen ingen bra dag för sånt...men jag gav heller inte tappt utan plågade mig genom alla tre delarna.
Idag har jag inga såna planer alls.
Ska jag se något får de bli milt och mjukt.

Försöker ofta sitta ute på altanen.
Den är mig kär.
Stor och härlig.
Får både sol (om vädret tillåter) och friskluft där.
Där finner jag möjlighet till vila och kontemplation.
Speciellt under tidiga morgnar innan världen riktigt vaknat till liv.
Då är det ljuvligt att sitta där.
Nästan bästa altantiden.

Igår grillade jag chorizo och till det en potatissallad samt en blandsallad.
Det var enkelt men väldigt gott.
Idag tror jag att det får bli pizza sen i Lördags.
Ska hacka ihop en salladsskål bara.
Skönt när det är enkelt.
Har inte kommit tillbaka till älskar-att-laga-mat-känslan ännu.
Förhoppningsvis kommer den tillbaka.
Under tiden lagar jag det jag orkar, inget för avancerat som tar för lång tid och tryter på orken.

Vad äter ni till middag idag?

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!






8 kommentarer:

  1. Hör blir det fisksoppa som jag håller på att laga. Tvättar kläder igen... Blir nog en sväng till stan också idag
    Ha en fin måndag😄Kram❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fisksoppa lät väldigt gott, måste jag göra när jag fått tillbaka lusten till matlagning.

      Kram

      Radera
  2. Jag gör inte heller så mycket idag. Känner mig mer mörbultad än nånting annat denna dag. Så därför blir det nånting så enkelt som köpta köttbullar och potatiskroketter till middag. Jag ska låta ugnen göra jobbet åt mig med både köttbullarna och potatiskroketterna. Då behöver jag endast göra egen sås på spisen.
    Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ju gudomligt att det finns enkel mat att göra när orken inte är så stor.
      Hoppas dagen blivit hygglig trots allt.

      Kram

      Radera
  3. Riktigt fin och mysig altan. Lite avis faktiskt...haha
    Idag åt jag räkor med sötpotatis och svartkål och andra grönsaker. Gott var det.
    Katten Agnes fick några räkor också. Det älskar hon.
    När jag mådde som sämst så sa min psykolog till mig att låta bli att titta på hemskheter...inte ens nyheterna tyckte hon att jag skulle se. Jag lät bli men vet inte om det hjälpte men kan förstå tanken från psykologens sida.
    Önskar dig en fin kväll.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kan rakt tänka mig hur "grön" min altan skulle kunna vara om du fick sätta tänderna i den..*L*

      Din mat lät god och självklart ska väl lilla Agnes få njuta oxå.

      Det kanske var just därför det var så jobbigt att se Wallander, jag mår skitkasst, tänkte inte på att man kanske påverkas mer då.

      Varm Kram

      Radera
  4. Håller med om att din altan är jättefin. Skönt med inglasning.:) Här har vi ätit på 2 håll eftersom jag varit på akuten i 3 timmar idag. Så kan det bli när en kär blir sjuk. Nu hoppas jag på bättring bara och det hoppas jag för dej också. Men en färdig rätt blev det för mig :)) Kramen till dej

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är så skönt sen den blev inglasad.
      Sitta på akuten är inte så roligt, hoppas allt blev till det bästa.

      Kram

      Radera