söndag 6 augusti 2017

Söndag och grått, både ute och i sinnet...





Gårdagens middag blev tadam;
Hemgjord pizza med sallad.
Oj så god den blev.
Hade för första gången köpt ett pizzakit från Coop (deras eget märke) i veckan som endast kostade 10 kronor stycket.
Jag köpte två stycken.
Tomatsåsen var inte sådär smaklös utan riktigt bra kryddad med vitlök och örter.
Och pizzabotten blev sådär härligt krispig.
Eftersom Mini är hos mig blev det en pizza efter hans smak, skinka, ost, rödlök, ananas, grovmalen svartpeppar samt oregano.
Hans favorit-all time!

När man öppnat förpackningen med pizzadeg så var den väldigt enkel att dra ut i långpannan utan att den gick sönder.
En väldigt fin deg.
Jag känner mig glatt överraskad över hur bra pizzakitet var och hur god den blev.
Kul att prova något nytt som blir bra.

Efter middagen rasade jag ihop i sängen.
Sov en bra stund (typ en timme).
Märks att det tar mer kraft av mig att ha Mini här även om jag verkligen älskar att ha honom hos mig.
Men jag behöver absolut ladda batterierna med vila i sängen för att "orka".

Nu är det ju inte så att mitt psykiskt dåliga mående gått över bara för att jag blev inlagd på vårdavdelningen på psyket.
Det hjälpte mig att någorlunda komma igång med sömnen samt att vila upp mig kravlöst under en vecka.
Att F-kassan gav med sig och godkände min sjukskrivning blev ju oxå ett lättare ok att bära men jag är fortfarande deprimerad och kraftigt ångestfylld, har samma problematik som innan men det har blivit bättre så till vida att jag inte tänker på att jag vill dö varje vaken minut.

Tyvärr har natten varit katastrof, har inte fått sova i någon ordning, vaknat femtielva tusen gånger så jag känner mig väldigt mör idag.
Och jag vet ju att jag fungerar mycket sämre med mindre sömn, de nattsvarta tankarna svämmar över på ett kick, ångesten förstärks och dagen blir svårare att ta sig genom.
Men, men jag tar en timme i taget och vips har denna dag oxå passerat som så många andra.

Så denna dag känns tyngre än de som nyligen passerat.
Men jag ska göra så gott jag kan.
Funderar över dagens middag för att ta som ett exempel.
Får fråga Mini om han har några önskemål sen när han vaknat.
Det blir gemensam helgfrukost.
Och sen får dagen gå som den gör.
Det är Söndag idag och en kravlös sådan.
Det finns inget särskilt viktigt på agendan jag behöver ta itu med och hade det funnits något så hade jag skjutit upp det till en annan dag.

Jag fortsätter ta det lugnt och vilar.

Vad gör ni idag?

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!



18 kommentarer:

  1. Hör är det en lugn söndag. Grått har vi med☁☁ Mitt i inlägg som du kommenterade försvann i tomma intet! Så jag har skrivit ett helt nytt inlägg nu . Dendär tekniken.... Kram o ha en fin söndag💕❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja ibland så funkar inte internet som det borde.

      Kram

      Radera
  2. Hi to all, because I am in fact keen of reading this blog's post to
    be updated regularly. It carries pleasant material.

    SvaraRadera
  3. Här tas det lugnt. Sitter nu här och försöker få nåt vettigt gjort men det är trögt. Katten min "störde" mig nyss också...hon ville bli kammad så det är klart att hon fick sin vilja igenom...haha
    Att du skulle bli bra bara genom att vara en tid på psyket det funkar ju inte. Det tar mycket längre tid att bli kvitt psykiskt dåligt mående. Det märker jag om inte annat på mig själv. När man som jag blir bättre och bättre så ser man tydligare hur dålig man egentligen varit och hur lång tid det tagit. Nu har jag beställt tid hos en psykolog igen...jag blir bara så trött på min mage som alltid ska krångla när jag reser. Tror det har med psyket att göra. Jag vill kunna resa utan att få ont och må dåligt....
    Jaja...det finns ju värre saker än så. Hoppas dina självmordstankar ger med sig för gott...inget vidare att känna så. Det tar ju väldigt mycket energi också så klart du blir trött.
    Vila nu och umgås med pojken din.
    Stor kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Att kamma katter kan nog vara behagligt och vilsamt får jag för mig.

      Jag vilar för fullt, orkar inte med annat än det och att umgås med sonen, det räcker för nu i alla fall.

      Jo jag hoppas väl bli av med dessa tankar men det kan nog ta sin tid.

      Kram och tack för din långa, varma kommentar!

      Radera
  4. This is my first time go to see at here and i am actually happy to read all at one
    place.

    SvaraRadera
  5. whoah this blog is great i like studying your
    articles. Keep up the good work! You recognize, lots of people are looking round for this information, you
    can aid them greatly.

    SvaraRadera
  6. Ja här var det bara jobb så inget mer ..du har ju haft det mysigt med sonen ser jag :) vad beträffande fk hoppas jag dem ger dig det du vill ha stor kram från en trötter <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skönt för dig att helgen är över.
      Ja det är mysigt med Mini här!

      Kram

      Radera
  7. I used to be able to find good information from your content.

    SvaraRadera
  8. Aw, this was an extremely nice post. Taking the time and actual effort to make a
    good article… but what can I say… I procrastinate a whole lot and never
    seem to get anything done.

    SvaraRadera
  9. There is certainly a great deal to know about this issue.
    I really like all of the points you made.

    SvaraRadera