torsdag 3 augusti 2017

Tidig morgon...





Sitter i mitt kära kök.
Väntar på att perkolatorn ska gå klart så jag får njuta av dagens första mugg kaffe.
Jag dricker den med en liten skvätt mjölk i.
Tycker det är som godast då.
Å jag föredrar vanligt kokkaffe.
Är inte nån espresso, café au lait eller latte-brud.
Är hederligt gammaldags när det kommer till hur jag vill ha mitt kaffe.

Hur dricker ni gärna ert kaffe?

Solen skiner men det är inte molnfritt.
Men så pass att jag måste dra för gardinen i köket så att jag ser laptopen.
Jag har morgonsol i mitt kök.

Idag har jag som jag skrev igår samtal hos sommarkuratorn.
Men det blev lite konstigt igår för jag fick ingen sms påminnelse om samtalet och tiden.
Det ska komma en påminnelse dagen innan så nu vet jag inte om det är systemet som strulat eller den kuratorn som inte bokat in mig korrekt.
Tja, jag måste ju upp dit ändå så får jag se hur det blir.

Satt igår och försökte skriva en handlingslista.
Tror jag fått med det jag behöver handla hem.
Men får se på affären om jag kommer på nåt ytterligare.
Man vet ju aldrig, hjärnan fungerar inte som den borde.

I övrigt så känns det som luften gått ur mig.
Jag är så in i nordens trött hela tiden.
Har inte haft kraft att göra någonting sen jag blev utskriven från Psyket.
Vill bara ligga.
Vill bara sova.
Dygnet runt helst.
Jag sover nu ca 5 timmar per natt så det är ju en klar förbättring.
Men vaknar ofta så det blir inte riktigt sammanhängande.
På dagen vilar jag men sover inte.
Inte ens en futtig siesta på 10 minuter får jag till.

Den här tröttheten är förlamande.
Tror att det kan ha att göra med att all anspänning som varit under månader gett vika.
Att jag nu bara kan vara, utan en massa bekymmer och oro.
Så kroppen la bara av.

Tyvärr så har jag inte blivit av med ångesten heller även om den inte är lika kraftfull som innan jag blev inlagd på Psyket.

Jag får se detta som en återhämtningsfas.
Och låta det ta den tid det tar.

Det tar sin tid innan en knopp slår ut och blommar...

Känns besynnerligt att det redan är Augusti.
Sommaren försvann i ett töcken.
Där fanns ingen lugn och njutning.
Ingen sommar-feeling.
Nu kan ju denna månad bli helt underbar, sommaren är väl ändock inte över riktigt än.
Så det kan finnas tid kvar att njuta, om Augusti blir fin.

Nu ska jag dricka mer kaffe för att sen så sakteliga göra mig i ordning för en cykeltur in till byn.

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!




10 kommentarer:

  1. Mitt kaffe är faktiskt snabb kaffe svart sen jag la om min kost blev det svart kaffe :) gott! här är grått o regn i luften :( trist för dig att inte heller få sömn :( men skönt det andra löste sig så njut av att bara va o gör allt i din takt ..kram kram å god morgon

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har aldrig lyckats bli förtjust i snabbkaffe men visst är det enkelt.

      Kram

      Radera
  2. Jag vill ha mitt kaffe starkt och svart utan några tillsatser.
    Just nu är vi i Cambridge och då saknar man riktigt kaffe. Här får man något som smakar svagt pulverkaffe...har textat att beställa expresso istället och det blir lite bättre men inte som kaffet hemma...

    Hoppas att du får en fin dag!
    Kram Christina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Starkt kaffe utan något i kan jag dricka ibland men inte så ofta.
      Ha det härligt i Cambridge.

      Kram

      Radera
  3. Bra att du fick sova åtminstone😊Dricker kaffe morgon o eftermiddagen. Vi har en kaffebryggare, rätt så gammal. Men funkar o brygger gott kaffe☕☕ Här skiner solen☀ Tvättar kläder o hänger ut, städat klart. Vilar just nu... Kram o ha en bra torsdag❤🌼💛

    SvaraRadera
    Svar
    1. För typ 100 år sedan hade jag oxå kaffebryggare.
      Men gick över till först kaffepanna och sen min kära perkolator.

      Kram

      Radera
  4. Jag varierar mellan bryggkaffe och kokkaffe i kaffepanna. Kan dricka både med och utan mjölk. (När min förra kaffebryggare gick sönder och innan jag bestämde mig för att köpa en ny kaffebryggare som ersatte den bryggare som gick sönder) började jag koka kaffet i en kaffepanna, vilket blev långt mycket godare än vanligt bryggkaffe. Så därför har jag inte slutat helt med att koka kaffe i en kaffepanna trots att jag har en kaffebryggare också... Min mamma kokade alltid kaffe i en kaffepanna och det brukade lukta gudomligt gott när jag var barn minns jag.
    Kram♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är uppvuxen med kokkaffe i kaffepanna, alla runt omkring i släkten kokade så.
      Själv kör jag kokkaffe i min perkolator.
      Kaffepannan bytte adress när jag skiljde mig.
      Har aldrig kommit mig för att köpa kaffepanna efter det.

      Kram

      Radera
  5. Spot on with this write-up, I really believe this amazing
    site needs far more attention. I'll probably be returning to read through more,
    thanks for the advice!

    SvaraRadera