tisdag 14 november 2017

Samtal och ett evigt promenerande...





Dagens foto visar konst på min vägg.
Denna hänger i mitt vardagsrum och det är min finaste Pappelinos kusin som målat den.
Jag har tidigare visat en annan tavla målat av denna man, den härliga tavlan jag fick på min 30 årsdag.
Konstnären heter Roland Selling.
En lokal målare.

Nåväl nog om det.
I går så klädde jag mig och traskade in till byn.
Jag hade ju samtal.
När jag anmälde mig i receptionen visade det sig att det var dax för att få ett frikort, vilket hon skrev direkt så nu ligger det i min börs.
Alltid skönt när jag kommit dithän.

Jag fick komma in ganska så precis på min avtalade tid.
Kuratorn hade ett bokmärkt samtal men det blev inte så då jag hade annat att prata om.
En samtalspartner måste vara flexibel i sitt arbete, även om dom tänkt att samtalet ska handla om något särskilt kan det bli annat beroende på var patienten står.
I går blev det så.
Det blev ett ganska så tungt samtal.
Handlade i stort sett om flashbacks och PTS relaterat till detta.
Nästa gång blir det oxå ett tungt samtal.
Vi ska gå in på vad #Metoo väckt inom mig.
Har lite att fundera över innan detta samtal går av stapeln.

Efter samtalet så promenerade jag hem.
Var ganska så trött när jag klev in i hallen.
Hade bara varit hemma en kort stund då jag fick sms att jag fått paket från Apotea.
Då var det bara att klä sig igen och gå och hämta ut det paketet.
Var helt slut när jag kom hem igen men jag behövde medicinen så jag var tvungen.

Resten av dagen blev lugna gatan här.
Det blev inget vettigt gjort alls här hemma.

Idag har jag en hemmadag.
Måste samla krafter inför morgondagen då jag ska traska in till byn igen.
Ska vara där redan klockan 09 så det lär bli en kylig promenad.

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!

6 kommentarer:

  1. Passa på att vila idag
    Ha en fin tisdag
    Kram❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har haft en vilsam dag, mycket skönt!

      Kram

      Radera
  2. usch ja va tidigt att ge sig ut i kylan, men inte så mkt att orda om ...mysigt med hemma dag det längtar jag efter kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är mysigt med hemmadag!

      Kram

      Radera
  3. Rogivande och fin målning. Tänk att guppa omkring på sjön i en liten roddbåt...
    Tack för konstvisningen. Kul att se vad du har på dina väggar :)

    Kram och fin onsdag!
    Christina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja den är fin och lite roligt att det är släkt som målat den.

      Kram

      Radera